پاپ: دیدارم با ترامپ صمیمانه خواهد بود

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۲۱:۱۷ کد : ۱۹۶۸۹۹۱ سرخط اخبار

رهبر کاتولیک های جهان گفت، در برخورد با رئیس جمهوری آمریکا درباره اختلاف نظرهای مهم درباره مسائل مربوط به مهاجرت و تغییرات جوی در نشست 24 مه سال جاری میلادی در واتیکان "صمیمانه" رفتار خواهد کرد.

به گزارش اینسا، به نقل از خبرگزاری رویترز، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان در جریان بازگشت از پرتغال به خبرنگاران گفت: تا پیش از آنکه به صحبت های دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در نشست واتیکان گوش ندهم، درباره اش قضاوت نمی کنم و ذهن بازی نسبت به او دارم.

وی ادامه داد: با وجود اینکه ما اختلاف نظرهای زیادی داریم اما به عقاید و تفکرات یکدیگر باید احترام بگذاریم. در جریان بحث ها و مذاکراتمان به مسائل مهم می پردازیم. من هرچیزی را که درست است، می گویم و ترامپ هر آنچه را که صحیح است، بیان می کند. اما پیش از دیدار نخست و شنیدن صحبت هایش قضاوت نمی کنم.

در دیدار میان ترامپ و پاپ فرانسیس مسائل مهمی چون مهاجرت، آوارگان و تغییرات جوی به بحث گذاشته می شود.

پاپ فرانسیس همچنین گفته که امیدوار است با ترامپ به یک زمینه مشترک دست پیدا کند و ادامه داد: همیشه درهایی هستند که بسته نیستند. ما باید آن درها را بیابیم و به مذاکره بپردازیم و به نقاط مشترک دست پیدا کنیم.

ترامپ در جریان سفر خود به خاورمیانه و اروپا به واتیکان هم می رود و در نشستی در سیسیل با حضور رهبران کشورهای گروه هفت حضور خواهد داشت.


نظر شما :