اولویت رئیسی در سیاست خارجی حفظ منافع و غرور ملی است

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۲۱:۱۷ کد : ۱۹۶۸۹۹۴ سرخط اخبار

مشاور حجت السلام رئیسی در گفت و گو با نشریه خارجی عنوان داشت: مردم ایران کسی را می خواهند که آن ها را از شر فساد و رکود اقتصادی رهایی داده و تنفس را به عرصه و سیاسی آورده و اختلافات موجود را از بین ببرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، وبگاه آمریکایی «المانیتور» در تحلیلی پیرامون «حجت اسلام رئیسی» نامزد اصولگرای انتخابات ریاست جمهوری ایران او را فردی با «بخت پیروزی غیر منتظره» دانست.

یک از مشاوران حجت الاسلام رئیسی که مایل به افشای نامش نبود در گفت و گو با المانتیور با اشاره به سوء استفاده های صورت گرفته از رنگ ها در فرآیند انتخابات چون استفاده از رنگ سبز در انتخابات سال 2009 ایران گفت، این رنگ از سوی نوه پیامبر استفاده می شد و ما از این رنگ برای بازگشت معنای واقعی آن استفاده می کنیم.»

وی افزود که حجت السلام رئیسی قصد دارد رییس جمهور همه اهالی ایران شود.

این نشریه با اشاره به منتقدان رییسی از قول مشاور او نوشت: «حجت السلام رئیسی طرح جامعی برای ایران دارد. او قصد بازگشت کرامت همه ایرانیان از همه اقشار از کارگر گرفته تا خانواده، زنان، مردان، سالخوردگان و جوانان همراه با حفظ غرور و افتخار هویت ایرانی را دارد. برای او، روابط با همه کشورها باید همراه با حفظ منافع ملی و غرور کشور باشد.»

وی در ادامه گفت: «ایران با رعایت قوانین بین المللی آماده داشتن رابطه خوب با همه کشورهای جهان جز اسرائیل است.»

وی درباره روابط با آمریکا نیز گفت: «اولویت ما با توجه به برخورد با همه کشورها حفظ حرمت، کرامت و غرور ملی است و همزمان توانایی داخلی ما در حل مشکلات نباید توسط بهانه هایی چون عدم داشتن سرمایه خارجی با مانع مواجه شود.».

مشاور حجت الاسلام رئیسی ادامه داد: «شعار اصلی روابط بین المللی ما منافع مشترک و منافع متقابل برای هر دو طرف است.»

وی در خاتمه این گفت و گو با المانیتور گفت: «انتخابات در ایران فقط در آخرین لحظه رقابتی می شود. مردم در ایران کسی را می خواهند که  آن ها را از شر فساد و رکود اقتصادی رهایی داده و  به آن ها امید بیشتری دهد، تنفس را به عرصه و سیاسی آورده و اختلافات موجود را از بین ببرد. ابراهیم رئیسی فردی مناسب برای همه است و بنابراین مطمئنیم تا قبل از 29 اردیبهشت مردم از وجود چنین نامزدی آگاه خواهند شد و آن ها می توانند رای خود را به او بدهند.»


نظر شما :