برادر شیخ النمر هدف تک‌تیراندازان سعودی قرار گرفت

۲۲ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۸:۰۴ کد : ۱۹۶۹۵۲۵ سرخط اخبار

منابع خبری از هدف قرار گرفتن برادر رهبر شهید شیعیان عربستان سعودی توسط تک تیراندازان سعودی خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه عکاظ چاپ عربستان سعودی، «محمد باقر النمر» برادر شهید شیخ «نمر باقر النمر» رهبر شیعیان عربستان سعودی که سال گذشته میلادی توسط رژیم آل سعود به شهادت رسید، هدف تک تیراندازان سعودی قرار گرفت و مجروح شد.

وی در منطقه شیعه نشین العوامیه که از ماه گذشته میلادی هدف حملات نیروهای دولتی قرار گرفته است، مجروح و به بیمارستان مرکزی قطیف منتقل شده است.

منابع خبری اعلام کرده اند که وی از ناحیه پا مورد اصابت قرار گرفته و تحت درمان قرار دارد.

همسر وی نیز با انتشار پیامی ضمن تشکر از شیعیان عربستان که با ابراز همدردی جویای حال محمد باقر النمر بوده اند، وضعیت جسمی او را مساعد توصیف کرده و اعلام کرد وی رو به بهبودی است.

منطقه شیعه نشین العوامیه در شرق عربستان از یک ماه پیش تحت محاصره نیروهای امنیتی سعودی است. نظامیان سعودی موانع زیادی را در معابر عمومی برای ایجاد محدودیت در زندگی روزمره ساکنان این منطقه برقرار کرده و شهروندان این منطقه، همچنان در شرایط انسانی نامساعدی به سر می برند.

تیراندازی شدید، حمله خمپاره ای به مناطق گوناگون این منطقه، آسیب رساندن به اموال شهروندان، بستن تمامی گذرگاه های عمومی و فشار بر شهروندان این شهر از جمله اقدام های ضد حقوق بشری عربستان سعودی در العوامیه است.

رژیم سعودی از زمان حمله نظامی خود به العوامیه تک تیراندازهایش را بر فراز ساختمان ها مستقر کرد و تیم تک تیرانداز اهالی را هدف قرار دادند. دست کم چهار نفر از شیعیان این منطقه در حملات نظامیان رژیم سعودی به شهادت رسیده اند.

کلید واژه ها: شیعیان العوامیه


نظر شما :