قانونگذاران آمریکایی خواستار اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران هستند

۲۸ تیر ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۸ کد : ۱۹۷۰۲۴۶ سرخط اخبار

دولت دونالد ترامپ ضمن گزارش به کنگره آمریکا درباره تعهد ایران به تعهدات برجامی، تحریم های تازه ای اعمال کرده اما قانونگذاران خواستار تشدید تحریم ها علیه تهران هستند.

به گزارش فارس، در ادامه اظهارنظرهای ضد ایرانی مقامات آمریکایی و تداوم اعلام تحریم ها علیه تهران، قانونگذاران کنگره آمریکا بر لزوم تشدید تحریم های ایران تاکید دارند.

«رکس تیلرسون»، وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه در دومین گزارش سه ماهه از زمان روی کار آمدن ترامپ، کنگره را از پایبندی ایران به توافق هسته ای مطلع کرد.

مقام های آمریکایی گفتند همزمان با آماده شدن تیلرسون برای مطلع کردن کنگره، ترامپ با آن مخالفت کرد و می خواست از گزینه هایی که در اختیار داشت و اتفاقات احتمالی در صورت عدم اعلام پایبندی ایران مطلع شود.

به نوشته بلومبرگ رئیس جمهور آمریکا با تصمیم وزارت خارجه این کشور برای تأیید پایبندی ایران به برجام مخالفت کرده و تا آستانه ابطال آن پیش رفته است.

طبق مصوبات قانونی آمریکا چنین رویدادی باعث آغاز مهلت 60 روزه کنگره برای رأی گیری درباره بازگرداندن تحریم های ثانویه ای علیه ایران می شد که پس از اجرایی شدن برجام رفع شده بودند

در نهایت دولت آمریکا اعلام کرد که ایران به تعهدات برجامی پایبند بوده و واشنگتن هم فعلا تعهداتش را تا زمان نهایی شدن بررسی برجام توسط دولت ترامپ ادامه می دهد.

به گزارش آسوشیتدپرس، واکنش قانونگذاران کنگره آمریکا به این موضوع، درخواست برای تشدید تحریم ها علیه ایران بوده است.

رئیس جمهوریخواه کمیته روابط خارجی سنی آمریکا گفته که اقدامات دولت ترامپ نشان می دهد که «کاملا متعهد» به مقابله با تهدید ایران است.

«باب کورکر» همچنین مدعی شده که بهترین راه برای مقابله با ایران، تصویب تحریم های بیشتر در کنگره آمریکا است.

«کریس کونز» سناتور دموکرات آمریکایی هم خواستار تصویب فوری طرح مصوب  سنا تحریم های ایران(اس-722) در مجلس نمایندگان آمریکا شده است.

وی همچنین تاکید کرده که باید یک «توافق جایگزین» برای برجام شده تا از تداوم محدودیت ها روی برنامه هسته ای ایران در دوره بلندمدت اطمینان حاصل شود.


نظر شما :