معاون ظریف با بشار اسد دیدار و گفت‌وگو کرد

۳۰ تیر ۱۳۹۶ | ۰۵:۴۹ کد : ۱۹۷۰۲۷۴ سرخط اخبار

معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه ایران در ادامه رایزنی ها در دمشق با مقامات سوری با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین جابری انصاری معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان که به منظور رایزنی با مقامات سوری و شرکت در نشست کمیته مشترک سیاسی دو کشور به سوریه سفر کرده، صبح امروز (پنجشنبه) با بشار اسد رئیس جمهور این کشور دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه ای و بین المللی و آخرین تحولات سوریه گفت وگو کرد.

معاون وزیر خارجه کشورمان و مذاکره کننده ارشد ایران در روند آستانه که نیمه شب سه شنبه 27 تیر ماه به منظور گفت وگو و رایزنی با مقامات عالی سوریه پیرامون آخرین تحولات منطقه و روند مذاکرات بین المللی سوریه، وارد دمشق شد، روز گذشته (چهارشنبه) با برخی مقامات این کشور از جمله عماد خمیس نخست وزیر، ولید المعلم وزیر خارجه و فیصل مقداد قائم مقام وزیر خارجه دیدار و در خصوص آخرین تحولات سوریه و روند مذاکرات آستانه گفت وگو کرد.

وزیر خارجه سوریه در دیدار معاون وزیر خارجه کشورمان از نقش جمهوری اسلامی ایران در استقرار ثبات و آرامش در این کشور و همچنین حمایت های سیاسی تهران در سطح جهانی و به ویژه در مذاکرات دو و چندجانبه در آستانه تقدیر کرد.

عماد خمیس نیز از اسحاق جهانگیری برای سفر به دمشق دعوت و نسبت به انجام این سفر در آینده نزدیک ابراز امیدواری کرد.

وی همچنین در نشست کمیته مشترک سیاسی ایران و سوریه به همراه فیصل مقداد شرکت کرد. در این نشست روابط و همکاری های دو کشور و آخرین تحولات بحران سوریه و تحرکات سیاسی و دیپلماتیک مرتبط با آن به ویژه مباحث مطروحه در اجلاس بین المللی آستانه و گفت وگو های ژنو و توافق آتش بس در جنوب سوریه، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و هماهنگی های لازم بین دو طرف انجام شد.

دیدار با گروه های فلسطینی مستقر در دمشق از دیگر برنامه های جابری انصاری در روز گذشته بود. رهبران گروه های فلسطینی مستقر در دمشق در این دیدار با تقدیر از ایران به خاطر حمایت از فلسطین و قدس، از همراهی برخی کشورهای عربی با طرح های صهیونیستی-آمریکایی برای به حاشیه کشاندن مسئله فلسطین به عنوان موضوع اساسی جهان اسلام ابراز تاسف کردند.

معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه همچنین در جلسه ای با حضور سفیر و اعضای موسسات ایرانی مستقر در سوریه شرکت و با آنها گفت وگو کرد.

کلید واژه ها: آخرین تحولات


نظر شما :