ناو هواپیمابر نسل جدید آمریکا فردا با دستور ترامپ وارد خدمت می‌شود

۳۱ تیر ۱۳۹۶ | ۱۴:۴۱ کد : ۱۹۷۰۳۰۲ سرخط اخبار
ناو هواپیمابر نسل جدید آمریکا موسوم به ناو جرالد آر. فورد قرار است بالاخره فردا (شنبه) رسما در نیروی دریایی آمریکا به خدمت گرفته شود، دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور به این مناسبت یک سخنرانی انجام خواهد داد.
 
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: ناو نسل جدید یو اس اف جرالد آر. فورد اولین ناو کلاس جدید "جرالد آر. فورد" خواهد بود و اولین کلاس ناوهای نسل جدید آمریکایی است.
 
ناو هواپیما بر کلاس ناو جرالد آر. فورد، که از آن به عنوان "نماد قدرت نظامی آمریکا" یاد می شود، اولین فروند از نسل ناوهای هواپیمابر جدید آمریکا پس از چهل سال است. طراحی ناوهای کنونی ایالات متحده مربوط به چهار دهه پیش است.
 
وزارت دفاع آمریکا تشریح کرد که نیروی دریایی این کشور قصد دارد 43 میلیارد دلار برای توسعه و ساخت سه ناو کلاس جرالد آر. فورد، و همچنین کلاس های جان اف کندی و اینترپرایز در آینده سرمایه گذاری کند.
 
ناو کلاس جرالد آر. فورد که با سه سال تاخیر و صرف میلیاردها دلار بودجه اضافی قرار است وارد خدمت شود، بنا به اعلام مقام های آمریکایی در بر دارنده دستاوردهای پیشرفته چشمگیری نسبت به ناوهای سابق است. از جمله این توانایی ها برخورداری از سیستم پرتاب هواپیمای الکترومغناطیسی، رادار دو بانده و سیستم های یکپارچه جنگی است.
 
این ناو به عنوان قدرتمندترین ناو هواپیمابر آمریکا قرار است فردا در پایگاه نیرودریایی آمریکا به نام پایگاه "نور فلک" در ساحل ویرجینیا آغاز به کار کند. قرار است این کلاس از ناوها به طور تدریجی جایگزین ناوهای کلاس نیمیتز شوند. در این ناو 2600 ملوان مجموعا خدمت خواهند کرد که 600 عدد کمتر از پرسنل ناو کلاس نیمیتز است.
 

کلید واژه ها: جرالد آر. فورد


نظر شما :