اظهارات ترامپ درباره مداخله روسیه "شرم‌آور" است

۰۱ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۳:۵۹ کد : ۱۹۷۰۳۳۲ سرخط اخبار

رئیس سابق سازمان سیا تلاش های رئیس جمهور کنونی آمریکا برای کم اهمیت جلوه دادن ارزیابی آژانس های اطلاعاتی مبنی بر اینکه روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ میلادی آمریکا مداخله کرده است را "شرم آور و ننگین" تلقی کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گرفتار تحقیقاتی درخصوص ادعای مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته آمریکا و روابط احتمالی با کمپین انتخاباتی اش شده است.

ترامپ یک روز پیش از نخستین دیدارش با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در هامبورگ گفته بود که خودش نیز به مداخله روسیه در انتخابات سال گذشته مشکوک است اما هیچ کس در این مورد اطمینان ندارد.

جان برنان، رئیس سابق سازمان سیا در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما در نشست امنیتی اسپن گفت: این نوع اظهارات شرم آور و ننگین هستند و فردی که چنین اظهاراتی مطرح می کند باید از خودش خجالت بکشد.

رابرت مولر، مشاور ویژه و چند کمیته کنگره آمریکا در حال تحقیق حول محور این مساله هستند که آیا روسیه در انتخابات سال گذشته مداخله کرده و با کمپین ترامپ برای شکست هیلاری کلینتون، رقیب دموکراتش تبانی کرده است یا خیر.

قانونگذاران و مقامات اطلاعاتی اعلام کردند که این تحقیقات تنها بر اقدامات مسکو متمرکز است و تاکنون هیچ سندی که نشان دهد کشورهای دیگر در این مساله دخیل بوده اند، وجود نداشته است.

این در حالی است که مسکو هرگونه مداخله در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته را رد کرده و ترامپ نیز تاکید کرده که کمپین انتخاباتی اش با روسیه تبانی نکرده است.

برنان گفت: من نسبت به شیوه رسیدگی رئیس جمهور به مسائل امنیتی در شش ماه نخست ریاست جمهوری اش نیز ناامید شده ام . حتی باید بگویم که نسبت به آنچه که ترامپ در عرصه بین الملل انجام می دهد بسیار ناامید شده ام و اقدامات او باعث ایجاد سوالات جدی در این خصوص می شود که ترامپ چطور می خواهد امنیت ملی ما را حفظ کند.

جیمز کلاپر، رئیس سابق اطلاعات ملی آمریکا در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما نیز در نشست امنیتی اسپن از دولت ترامپ انتقاد کرد.

وی گفت: به نظر من جارد کوشنر، مشاور ارشد و داماد ترامپ باید به خاطر ناکامی از ارائه ارتباطاتش با روس ها عدم سوءپیشینه امنیتی خود را به حالت تعلیق درآورد تا تحقیقات به صورت کامل انجام شود و مشخص شود که آیا این سوءپیشینه امنیتی معتبر است یا خیر.

کلید واژه ها: روسیه در انتخابات


نظر شما :