آمریکای لاتین پایگاه جدید گولنیست‌ها

۰۷ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۹:۴۵ کد : ۱۹۷۰۴۷۰ سرخط اخبار

هماهنگ کننده آژانس همکاری ترکیه در کلمبیا گفت: سازمان تروریستی فتح الله گولن موسوم به "فتو" در حال استفاده از آمریکای لاتین به عنوان پایگاه جدید برای به خدمت گرفتن نیرو است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، دولت ترکیه فتح الله گولن، روحانی در تبعید و مخالف دولت را مسئول کودتای نافرجام 15 ژوئیه سال گذشته میلادی می داند اگرچه این روحانی اتهامات را رد کرده است.

مهمت اوزکان، هماهنگ کننده آژانس هماهنگی و همکاری ترکیه در کلمبیا گفت: فتو در برزیل و آرژانتین پایگاه دارد و تلاش می کند تا در کلمبیا نیز برای خود پایگاه ایجاد کند و نیرو به خدمت بگیرد.

وی ادامه داد: تعداد زیادی از اعضای این سازمان پس از کودتای نافرجام علیه دولت ترکیه از کشور گریخته و به آمریکای لاتین فرار کردند و به دنبال بازسازی توان خود در یک منطقه دوردست دنیا برای ضربه زدن مجدد به کشور هستند.

اوزکان در ادامه صحبت هایش گفت: این تجدید قوا به یک روش مخفیانه صورت می گیرد. ما حتی می توانیم آن را بیش از یک بازتوانی یا تجدید قوا بنامیم. اطلاعاتی دریافت کرده ایم مبنی براینکه برخی از اعضای فتو به دفتر آژانس آوارگان سازمان ملل در کلمبیا درخواست پناهندگی داده اند.

شهروندان ترکیه ای نیازی به دریافت ویزا برای رفتن به آمریکای لاتین ندارند. آنها همچنین برای سفر به آمریکا از کشورها آمریکای لاتین هم به ویزا احتیاجی ندارند. آنکارا می گوید، اعضای فتو برای رفتن به ایالات متحده از آمریکای لاتین به عنوان یک محل استقرار موقت استفاده می کنند. آنها می توانند در آنجا خیلی راحت تر فعالیت کنند.

کلید واژه ها: آمریکای لاتین در کلمبیا کلمبیا


نظر شما :