عصبانیت مخالفان سوریه از دی‌میستورا

۱۸ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۵:۳۴ کد : ۱۹۷۱۵۴۰ سرخط اخبار

هماهنگ کننده هیئت مخالفان سوریه در مذاکرات صلح اعلام کرد که میانجی گری سازمان ملل برای حل بحران به شکست منجر شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه مستقل رأی الیوم، ریاض حجاب، سخنگوی هیئت عالی مخالفان سوریه در مذاکرات صلح گفت: ما با اظهارات استفان دی میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه مخالفیم. وی گفته بود مخالفان بشار اسد، رئیس جمهور سوریه واقعیتی را که می گویند در جنگ پیروز نشده اند، قبول کرده اند.

وی در توییتر نوشت: اظهارات دی میستورا نشان دهنده شکست میانجی گری سازمان ملل در اجرای قطعنامه های شورای امنیت و احترام به تعهداتش در مقابل جامعه جهانی است. یک بار دیگر دی میستورا با اظهارات نسنجیده، خود را وارد ماجرا کرد.

حجاب گفت: انقلاب سوریه گذشته است. ما خواهان طرح جدیدی از سوی سازمان ملل برای پرونده سوریه هستیم.

پیشتر «استفان دی میستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به سوریه دوباره تاکید کرده بود، بر اساس قطعنامه ۲۲۵۴، آینده سوریه تنها توسط مردم این کشور بدون دخالت خارجی تعیین می شود.

دی میستورا اشاره کرد: انتظار می رود آزادسازی کامل شهر دیر الزور از دست گروه تروریستی داعش به زودی اعلام شود.

دی میستورا در یک نشست مطبوعاتی گفت: در دور بعدی اجلاس آستانه درباره سوریه موضوع متحد کردن مخالفان و توقف اقدامات جنگی و راه اندازی روند سیاسی بررسی خواهد شد. 

وی افزود: مخالفان سوری باید متحد شده و واقعگرا باشند و درک کنند که آنها برنده نیستند.

در همین راستا، محمد صبرا، رئیس هیئت عالی مخالفان سوریه در مذاکرات صلح اعلام کرد که دی میستورا میانجی گر مقبول و مطلوب و بی طرفی نیست. هدف سازمان ملل از درخواستش از مخالفان برای متحد شدن سرپوش گذاشتن بر گزارش سازمان ملل درباره استفاده نظام بشار اسد از سلاح شیمیایی در خان شیخون است.

صبرا از دبیرکل سازمان ملل خواست در قبال این جانبداری اقدامی اتخاذ کند.

وی گفت: دی میستورا مثل یک ژنرال روسیه صحبت می کند نه میانجیگر بین المللی.

نصر حریری، رئیس هیئت مخالفان سوریه در مذاکرات ژنو نیز گفت: ما از شورای امنیت می خواهیم نشست فوق العاده ای را برای اطلاع یافتن از گزارش کمیته تحقیقات شیمیایی و اجرای ماده ۲۱ قطعنامه ۲۱۱۸ برای مجازات نظام براساس بند هفت برگزار کند.

وی از سازمان ملل خواست از تعهداتش دست نکشد و از قطعنامه های بین المللی و بیانیه ژنو دور نشود.

روز چهارشنبه کمیته تحقیقات بین المللی درباره سوریه اعلام کرده بود که نظام سوریه از طریق استفاده از سلاح شیمیایی علیه غیرنظامیان در کشور مرتکب جنایت جنگی شده است.

در این گزارش ادعا شده که نظام سوریه در کشتار خان شیخون از گاز سارین استفاده کرده است.

کلید واژه ها: دی میستورا مخالفان سوریه در مخالفان سوریه در مذاکرات سوریه در مذاکرات مخالفان سوریه


نظر شما :