سوچی سرانجام برای مسلمانان فراری روهینگیا ابراز نگرانی کرد

۲۸ شهریور ۱۳۹۶ | ۲۱:۰۹ کد : ۱۹۷۱۸۵۷ سرخط اخبار

رهبر حزب حاکم میانمار چند هفته بعد از آغاز خشونت ها علیه اقلیت مسلمان این کشور که منجر به فرار صدها هزار نفر از آنان شده بود، ضمن بیان نگرانی گفت امکان بازگشت افراد واجد شرایط را بررسی می کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، آنگ سان سوچی رهبر حزب حاکم میانمار چندهفته بعد از حملات ارتش این کشور به مسلمانان میانمار گفت نگران کسانی است که در درگیری های راخین گرفتار شدند.

به نوشته سایت شبکه خبری الجزیره، این برنده جایزه صلح نوبل گفت که با شنیدن فرار شماری از مسلمانان از میانمار به بنگلادش، نگران است و نقض حقوق بشری که این بحران را تشدید می کند، محکوم نمود. 

در حالی که تا کنون دولت میانمار به هیچ تیم بین المللی اجازه حضور در استان راخین را نداده است، سوچی گفت میانمار ترسی از بررسی های بین المللی در موضوع مسلمانان روهینگیا ندارد و خواستار حضور ناظران دیگر کشورها برای دیدن مساله از نزدیک شد. 

وی گفت میانمار آماده است وضعیت مسلمانان روهینگیا را که از خشونت ها گریختند، بررسی کرده و شرایط افرادی را که واجد شرایط اسکان مجدد در این کشور دارند، بررسی کند. 

این در حالیست که تا کنون هیچ تیم بین المللی اجازه ورود به استان راخین را نداشته و صدها هزار نفر از مسلمانان این منطقه از 25 آگوست بعد از به آتش کشیده شدن خانه هایشان به بنگلادش فرار کردند.


نظر شما :