اتهام زنی تازه لیبرمن علیه ایران

۱۰ دی ۱۳۹۶ | ۱۹:۴۴ کد : ۱۹۷۴۰۸۰ سرخط اخبار

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در اتهام زنی هایی مدعی شد ایران به برخی گروه ها در نوار غزه راکت و خمپاره می دهد و دنبال تخریب نوار غزه است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ادعا کرد راکت هایی که جمعه (دو روز پیش) از نوار غزه به سمت فلسطین شغالی شلیک شده، از سوی گروه هایی بوده که مورد حمایت ایران هستند.

روزنامه «هاآرتص» به نقل لیبرمن نوشت: ایران به برخی گروه های افراطی در نوار غزه راکت و موشک می دهد و راکت هایی که جمعه شلیک شد، از طرف همین گروه ها بود.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی افزود: شلیک سه راکت موضوعی بسیار خطرناک است و اینها از طریق تونل و از منطقه سینا به نوار غزه قاچاق شده اند. حماس دنبال درگیری نظامی نیست، مشکل آن است که حماس قدرت کنترل گروه های سلفی افراطی مورد حمایت ایران را ندارد و این گروه ها حمایت مالی و ایدئولوژی از گروه های جهادی در جهان از جمله ایران دریافت می کنند. اینها می خواهند ما را به درگیری نظامی فراگیر در نوار غزه بکشانند و ما نباید به تله آنها بیفتیم.

لیبرمن افزود: وظیفه ما کم کردن از تنش هاست، ما فقط با جبهه جنوب و غزه روبرو نیستیم، ایران نیز هست، جبهه شمال و لبنان هم هست و در سوی دیگر سوریه قرار دارد که ایران از آن حمایت می کند؛ ایران در پشت پرده همه اینهاست؛ ایران در همه جا از سینا گرفته تا عراق و یمن حضور دارد.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به اتهام زنی های خود علیه ایران ادامه داد و مدعی شد: رهبران حماس، یحیی السنوار (رئیس دفتر سیاسی حماس در نوار غزه) و «صالح العاروری» (معاون رئیس دفتر سیاسی حماس) به نمایندگان ایران و شیعه در نوار غزه تبدیل شده اند و مداخله ایران در نوار غزه منجر به تخریب کامل آن خواهد شد؛ ایران پس از آنها در تخریب سوریه، یمن، لبنان و سودان موفق شده، می خواهد همان کار را در نوار غزه انجام دهد.

رژیم صهیونیستی از سال 2006 نوار غزه را در محاصره قرار داده است. این رژیم شش گذرگاه از هفت گذرگاه نوار غزه را تحت کنترل دارد. اخیرا مقامات اسرائیلی درباره وخامت اوضاع غزه به دلیل شرایط نابسامان، و منجر شدن این وضعیت به جنگ، هشدار داده بودند.

کلید واژه ها: نوار غزه رژیم صهیونیستی حماس


نظر شما :