عقب‌نشینی نتانیاهو از ادعای انتقال سفارت آمریکا به قدس طی یک سال

۳۰ دی ۱۳۹۶ | ۰۴:۱۱ کد : ۱۹۷۴۴۷۹ سرخط اخبار

نخست وزیر رژیم صهیونیستی از ادعای خود مبنی بر اینکه انتقال سفارتخانه آمریکا به قدس فقط یک سال طول می کشد، عقب نشینی کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، بعد از صحبت های روز گذشته «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا درباره انتقال سفارتخانه به قدس در مدت زمانی بیش از یک سال، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی از ادعای قبلی خود عقب نشینی کرد.

یک منبع در دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی گفت، نتانیاهو می داند ساخت سفارتخانه جدید شاید چند سال طول بکشد اما امیدوار است اقدامات موقتی برای فعالیت دیپلماتیک آمریکا در قدس انجام شود.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» این مقام که خواست نامش فاش نشود، این اقدامات یا گام ها را تشریح نکرده اما ابراز امیدواری کرد سفیر آمریکا در مکانی موقت، کارهای دیپلماتیک را به جای تل آویو در قدس انجام دهد.

نتانیاهو روز گذشته (چهارشنبه) مدعی شد که جابجایی سفارتخانه آمریکا از تل آویو به قدس، اگر همان موقع آغاز شود، بیشتر از یک سال طول نمی کشد. اما ترامپ شامگاه چهارشنبه در مصاحبه با رویترز ضمن رد چنین مسئله ای، تاکید کرد انتقال سفارتخانه آمریکا طی یک سال انجام نمی شود.


نظر شما :