اتریش به دنبال کاهش آثار تحریم ها بر ایران است

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۷:۳۵ کد : ۱۹۷۶۶۴۳ سرخط اخبار

به گزارش ایرنا، اشتفان شولتز روز سه شنبه در دیدار با معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی در تبریز افزود: در ضرب الاجل 2 ماهه ای که از سوی دولت ایران داده شده است، مسائل را حل کنیم.
وی ادامه داد: اتریش در نیمه دوم سال جاری میلادی ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را برعهده دارد و هماهنگی بین 22 کشور برعهده اتریش خواهد بود.
سفیر اتریش در تهران گفت: اقداماتی در راستای کاهش تحریم ها در اتریش انجام شده تا شرکت های اتریشی همکاری های موثر خود با ایران را ادامه دهند.
وی همچنین اظهار داشت: برای شناسایی ظرفیت های همکاری در حوزه های مختلف به خصوص علم و فناوری به آذربایجان شرقی سفر کرده ام.
وی با اشاره به سفر دکتر روحانی به اتریش در روزهای آینده افزود: به همراه رئیس جمهوری ایران هیات اقتصادی بلند پایه ای حضور خواهد داشت که امیدواریم در بین آنها تجار و بازرگانان تبریزی نیز حضور داشته باشند.
شولتز با تاکید بر توسعه روابط بین اتریش و جمهوری اسلامی گفت: توسعه روابط در حوزه علم و فناوری می تواند تسهیل گر روابط سیاسی بین دو کشور شود.

**آماده توسعه فعالیت های اقتصادی و فناورانه با اتریش هستیم
معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت های اقتصادی و فناورانه موجود در استان گفت: آماده توسعه روابط اقتصادی و فناورانه با کشور اتریش هستیم.
علی جهانگیری با اشاره به فعالیت منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی افزود: منطقه ویژه یک مجموعه محدود نیست و عناصری از بازار، دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی در آن دور هم جمع شده و به صورت سیستمی کار می کنند و خروجی آن ارزش افزوده دانش بنیان است.
وی ادامه داد: در این مجموعه 12 دانشگاه بزرگ با بیش از 130 شعبه، 70 مرکز تحقیقاتی و 140 واحد تحقیق و توسعه بخش خصوصی فعال است.
جهانگیری با اشاره به تفاهم نامه همکاری بین موسسه فناوری اتریش ' ای آی تی ' با منطقه ویژه ربع رشیدی گفت: محور این توافق نامه شبکه سازی و توانمندسازی بخش قطعه سازی و ماشین سازی تبریز است که بخش خصوصی از برنامه های این توافق نامه رضایت کامل را دارد و به دنبال تمدید آن هستیم.
وی همچنین با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی ربع رشیدی و ارائه ایده های فناورانه در آن گفت: از شرکت های اتریشی به عنوان مشتری پروژه های فناورانه برای بازدید از این نمایشگاه دعوت می کنم.
معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه تبریز قطب قطعه سازی کشور است، گفت: دو قطب اصلی خودروسازی کشور در تهران مستقر و بخش خصوصی ما به دنبال راه اندازی قطب سوم در تبریز است.
وی ادامه داد: بسیاری از کشورها به دنبال فروش خودرو به ایران هستند، ولی اتریش محل دانش و تکنولوژی است و ما خواهان استفاده از این دانش فنی اتریش هستیم.
جهانگیری همچنین از اقدامات اتریش در راستای کاهش آثار تحریم تقدیر و تشکر کرد. 

کلید واژه ها: اتریش تبریز آذربایجان شرقی


نظر شما :