اروپا به رغم تهدیدها از ایران حمایت می‌ کند

۱۷ تیر ۱۳۹۷ | ۱۰:۵۶ کد : ۱۹۷۷۶۷۱ سرخط اخبار

روزنامه 'آ.ب. ث' در مقاله ای به قلم «هرمان ترتچ» نوشت: اروپا به رغم تهدید آمریکا در اعمال تحریم ها، از ایران حمایت می‌ کند .

به گزارش ایرنا، روزنامه روز شنبه تصریح کرد: هنگامیکه «دونالد ترامپ» به وعده انتخاباتی خود در شکستن توافق امضا شده از سوی سلفش «باراک اوباما» با جمهوری اسلامی عمل کرد ، فریاد دیگر کشورهای امضا کننده بلند شد .
آ.ب. ث ادامه داد: دلیل آنها به این خاطر بود که فکر نمی‌ کردند که ترامپ همچنین به این وعده انتخاباتی خود عمل کند ، همچنین به این دلیل است که کسب و کار بالقوه با ایران که صادرات هایش برای تامین مالی‌ مدرنیزه کردن بزرگی‌ که این کشور در انتظارش است آزاد شده، بسیار عظیم می‌ باشند .
نشریه خاطرنشان کرد: فرانسه ، آلمان و انگلیس به خود وعده درآمد بزرگی‌ را داده ا‌ند. همچنین چین و روسیه نیز این وعده را به خود دادند .هنگامی که ترامپ از این توافق انتقاد کرد ، این کشورها به رغم انتقام های احتمالی‌ در آمریکا ، تعهد خود به حفظ آن را اعلام داشتند .
آ.ب. ث نوشت: «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی‌ اتحادیه اروپا ، روز جمعه در وین ، پنج کشور را برای تضمین دادن به ایران که با آنها هستند و علیه ترامپ می‌ باشند را گردهم آورد .
روزنامه ادامه داد :این کشورها می‌ خواستند به ایران بگویند که برغم ترامپ ، از جمهوری اسلامی حمایت می‌ کنند، به همین دلیل از ایران نفت و گاز خواهند خرید و به رغم تحریم های آمریکا به ترویج تجارت با ایران خواهند پرداخت .
در مقاله آمده است :روسیه و چین برنامه کاری جدای خود را دارند اما اروپایی ها فکر می‌ کنند که بهتر است که کشوری نظیر ایران را در آغوش بگیرند تا که در کنار ترامپ بنشینند .

کلید واژه ها: اتحادیه اروپا برجام


نظر شما :