ترامپ بار دیگر ترکیه را تهدید کرد

۲۶ مرداد ۱۳۹۷ | ۰۹:۳۹ کد : ۱۹۷۸۴۷۳ سرخط اخبار

رئیس جمهوری آمریکا در تهدیدی دیگر علیه آنکارا پیرامون بازداشت کشیش متهم به جاسوسی در پیامی توئیتری این کشیش را گروگان خواند.

به گزارش ایرنا، در میانه تنش میان واشنگتن و آنکارا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر ترکیه را به دلیل بازداشت «اندرو برونسون» کشیش آمریکایی متهم به جاسوسی تهدید کرد.
ترامپ در پیامی توئیئتری نوشت: ترکیه سال های بسیاری از ایالات متحده بهره برده است. آن ها اکنون کشیش مسیحی خوب ما را بازداشت کرده اند که دیگر باید از او بخواهم به عنوان یک گروگان میهن پرست کشور ما را نمایندگی کند.
وی افزود: برای آزادی یک انسان بی گناه چیزی پرداخت نمی کنیم، بلکه روابطمان را با ترکیه کاهش می دهیم.
این دومین حمله ترامپ به ترکیه در 24 ساعت گذشته بود. وی ساعاتی پیش در دیدار با اعضای کابینه خود با بیان اینکه ترکیه «دوست خوبی» برای آمریکا نبوده، افزود که واشنگتن یک تبعه ترک در کشوری دیگر را به تقاضای رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه آزاد کرده اما آنکارا برای آزادی برونسون همکاری نمی کند.
ترامپ ضمن این گفته ها از وزیر خزانه داری خود خواست که تحریم های بیشتر ترکیه را بررسی کند.
استیو منوچین وزیر خزانه داری آمریکا نیز اعلام کرد که واشنگتن در صورت تداوم بازداشت برونسون، آماده اعمال تحریم های بیشتر علیه ترکیه است.
ترامپ پیشتر نیز در پیامی توئیتری با درخواست آزادی برونسون، ترکیه را به تحریم های گسترده تهدید کرد. در پی این تهدید، وزارت خزانه داری آمریکا دو وزیر کابینه اردوغان را تحریم کرد.
برونسون که به اتهام همکاری با گروه های تروریستی و جاسوسی به نفع آمریکا در شهر ازمیر ترکیه تحت محاکمه‌ است، از نهم دسامبر 2016 (19 آذرماه 1395) در بازداشت موقت به سر می برد.

کلید واژه ها: ترکیه دونالد ترامپ


نظر شما :