روحانی: با تأسی به فرهنگ انقلابی از مقطع سخت فعلی عبور کنیم

۰۶ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۹ کد : ۱۹۷۸۶۷۲ سرخط اخبار

رئیس جمهور با تبریک اعیاد قربان و غدیر و نیز میلاد با سعادت حضرت امام هادی(ع) و گرامیداشت هفته دولت، گفت: شهیدان رجایی و باهنر علاوه بر مدیریت و مبارزات انقلابی، الگوی ماندگار رعایت اخلاق و فرهنگ در عرصه مدیریتی هستند.

به گزارش ایسنا،  حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی عصر سه‌شنبه و در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، ضمن تقدیر از تلاش‌ها و تبریک هفته دولت به خانواده بزرگ دولت و همه کارکنان دستگاه اجرایی در نقاط مختلف کشور، افزود: دولت شأنی جز خدمتگزاری مردم ندارد و امیدواریم در این مقطع خطیر و در همان مسیر شهیدان رجایی و باهنر، وظایف انقلابی و ملی خود را به درستی انجام دهیم.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به این‌که «نهضت اسلامی برآمده از تحولات فرهنگی در حوزه، دانشگاه، بازار و سطوح مختلف جامعه بود»، تأکید کرد: امروز هم که دشمنان انقلاب اسلامی همزمان جنگ روانی و جنگ اقتصادی را علیه نظام و مردم سازماندهی کرده‌اند، قادر خواهیم بود با تأسی به همان فرهنگ انقلابی، ضمن ارتقای آگاهی، امید و مشارکت مردم، سریع‌تر و کم‌هزینه‌تر از مقطع سخت فعلی عبور کنیم.

وی فرهنگ دینی و ملی ما را هماهنگ با هم در قرن‌های گذشته دانست و افزود: همین مسأله باعث شده تا فرهنگ عمومی ما در برابر سایر فرهنگ‌ها و از جمله فرهنگ غربی مصون بماند.

وی در عین حال هرگونه شکاف میان فرهنگ رسمی و غیررسمی را تهدید قابل ملاحظه‌ای خواند که باید مورد توجه و برنامه‌ریزی قرار گیرد.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه جلسه عضویت دکتر طهرانچی و حجت‌الاسلام قمی در شورا را تبریک و از زحمات حجت‌الاسلام خاموشی و دکتر رهبر در دوران عضویت شورا تشکر کرد.

رئیس جمهور در فراز دیگری از سخنان خود موفقیت ورزشکاران کشورمان و کسب مدال‌های رنگارنگ در بازی‌های آسیایی جاکارتا را تبریک و ضمن آرزوی موفقیت‌های بیشتر در ادامه رقابت‌ها، از مسئولین ورزش کشور و قهرمانان ورزشی قدردانی کرد.

کلید واژه ها: حسن روحانی


نظر شما :

جانباز 70 درصد ۰۷ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰
وقتی رئیس جمهور به لکنت می افتد و از واژه های تکراری و خسته کننده استفاده می کند و به هیچ وجه از دولت مخفی پشت خودش حرفی نمی زند و اصلا نمی تواند بگوید حرف عیان را .... و البته مردم بیشتر از او می دانند همه چیز را ..... این است که می بینید با یک حرف سیاستمدار و سکاندار اصلی سیاست کشور ارز مجددا خمیازه می کشد و ارز ( عرض ) اندام می کند ... برای رشد و شکوفایی یک کشور شاید اقتصاد حرف دوم باشد حرف اول صداقت و آشکارسازی نظام سیاسی کشور می باشد هر وقت که سیاست در زیر پستو و پتو مخفی شد اقتصاد هم راه خودش را خواهد رفت .. شاید یک راه ساده بیشتر نداشته باشیم . بیداری سیاسی هم در بین سیاسیون و هم آحاد مردم ... مردم بیدارنند زیرا از قوت لایموت خود فاصله گرفته اند و دل درد گرسنگی و بیکاری آنها را هوشیار می نماید . اما امان از سیاستمدارانی که خودشان را به خواب می زنند و یا خدای نکرده مردم بیدار را خفته می انگارنند ..... زمان جنگ مدیران جوان رهبری جنگ را بعهده داشته اند از بد روزگار همانها که به سن کهولت و پیری رسیده اند شده اند سکاندار سیاست کشور ... بیایید مهندسی معکوس انجام دهیم سکان سیاست را بدست نیروهای جوان و با انگیزه بدهیم سیاست روح تازه و عشق تازه می طلبد نه عشق پیری .... والسلام