درخواست اعضای کنگره آمریکا برای اخراج سفیر عربستان سعودی

۱۷ آذر ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۸ کد : ۱۹۸۰۵۱۴ سرخط اخبار

رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا آوار خشم خود را بر سر سفیر عربستان سعودی در واشنگتن فرو ریخت و تأکید کرد هیچ احترامی برای او قائل نیست.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، «باب کورکر» سناتور جمهوری‌خواه و رئیس کمیته روابط خارجی سنا طی اظهاراتی به خبرنگاران گفت که «خالد بن سلمان» سفیر عربستان در آمریکا نباید به واشنگتن باز می­‌گشت. آخرین باری که با او صحبت کردم،‌ حقیقت را به من نگفت، ‌او نزد من هیچ اعتبار و اعتمادی ندارد و من اگر جای او بودم، دیگر به اینجا باز نمی­‌گشتم.

وی در پاسخ به پرسش خبر نگار شبکه «سی‌ان‌ان» درباره اخراج سفیر سعودی گفت: «در حال حاضر اقدامی که باید در مورد وی صورت گیرد، در حال بررسی است... دستور باید از جانب دولت صادر شود... او دیگر اعتباری ندارد».

کورکر افزود: «ما منتظریم تا اطمینان حاصل شود که سفیر سعودی، جمال خاشقجی، روزنامه نگار مقتول را به کنسولگری کشورش در استانبول کشیده است». وی افزود: «ما از این موضوع مطمئن نیستیم اما می­‌دانم که خیلی زود به حقیقت دست خواهیم یافت».

«دیک دیرین» عضو دموکرات مجلس سنا نیز خواستار اخراج خالد سلمان شد. «جف فلیک» و «کریس کونز» دو سناتور جمهوری‌خواه نیز احتمال اخراج سفیر عربستان سعودی به عنوان یکی از اقدام­‌های احتمالی پس از کشف حقایق پرونده خاشقجی را تایید کردند.

کلید واژه ها: جمال خاشقجی امریکا و عربستان


( ۱ )

نظر شما :