دادگاهی در چین، تبعه کانادایی را به اعدام محکوم کرد

۲۴ دی ۱۳۹۷ | ۱۹:۲۴ کد : ۱۹۸۱۱۳۰ سرخط اخبار

در حالی که تنش‌ها بین پکن و اوتاوا بر سر بازداشت مدیر ارشد شرکت «هوآوی» ادامه دارد، دادگاهی در چین روز دوشنبه یک تبعه کانادایی را به خاطر دست داشتن در قاچاق مواد مخدر به اعدام محکوم کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دادگاهی در شهر «دالیان» چین، امروز دوشنبه یک تبعه کانادایی را به خاطر دست داشتن در قاچاق مواد مخدر به اعدام محکوم کرده است.

بنا بر گزارش پایگاه «نشنال»، دادگاهی در شهر «دالیان» واقع در شمال شرقی چین، «رابرت لوید شلنبرگ» تبعه 36 ساله کانادایی را به دلیل دست داشتن در قاچاق مواد مخدر به اعدام محکوم کرد.

اعلام این حکم در حالی صورت گرفته که این تبعه کانادایی پیش از این توسط دادگاهی در چین به همین اتهام به 15 سال زندان محکوم شده بود.

شلنبرگ در آخرین دفاعیه خود در دادگاه شهر دالیان گفته بود: «من قاچاقچی مواد مخدر نیستم و به عنوان گردشگر به چین آمدم».

بنا بر گزارش رسانه‌های چین، شلنبرگ  دسامبر سال 2014 به اتهام قاچاق مواد مخدر و دست داشتن در جرایم سازمان‌یافته بازداشت شد و دادگاه،  او را به 15 سال زندان محکوم کرده بود اما او به این حکم اعتراض کرد و خواستار تجدیدنظر در آن شده بود.

اعلام حکم اعدام این شهر چین برای این تبعه کانادایی در شرایطی صورت گرفته که تنش‌ها بین دو کشور بر سر اقدام کانادا در بازداشت «منگ وانژو» دختر بنیانگذار شرکت هوآوی و مدیر ارشد مالی این شرکت ادامه دارد.

پانزدهم آذرماه بود که خبر بازداشت او در کانادا به دنبال درخواست آمریکا از کانادایی‌ها به اتهام دست داشتن این مدیر چینی در دور زدن تحریم‌ها منتشر شد (جزئیات بیشتر).

بعد از بازداشت منگ وانژو، مقام‌های چینی دو تبعه کانادایی که یکی دیپلمات سابق وزارت خارجه و دیگری کارآفرین بوده را به اتهام نقض امنیت ملی چین بازداشت و روند محاکمه این افراد را آغاز کردند.

کلید واژه ها: کانادا چین


نظر شما :