از هر ۲۰ انگلیسی، یک نفر اعتقادی به وقوع هلوکاست ندارد

۰۷ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۸ کد : ۱۹۸۱۳۸۶ سرخط اخبار

از هر ۲۰ نفر بزرگسال انگلیسی، یک نفر بر این باور است که هلوکاست اصلا رخ نداده است. هم‌چنین از هر ۱۲ نفر انگلیسی یک نفر معتقد است که درباره این مساله اغراق شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه پرس آسوسیشن، بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط بنیاد Holocaust Memorial Day Trust نزدیک به دو سوم شرکت کنندگان (64 درصد) در این نظرسنجی اعلام کردند که آنها نمی‌دانند چند نفر از یهودیان در این واقعه کشته شدند.

در این نظرسنجی بیش از ۲۰۰۰ نفر شرکت کردند.

نتایج این نظرسنجی در حالی منتشر شده است که امروز (یکشنبه) بازماندگان و سیاستمداران در روز یادبود هلوکاست گردهم می‌آیند تا یاد و خاطره "شش میلیون" یهودی کشته شده را گرامی بدارند.

انتظار می‌رود بیش از ۱۱ هزار نفر در این مراسم که قرار است در لندن، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی برگزار شود، شرکت کنند.

استون فرانک، یکی از بازماندگان هلوکاست و یکی از ۹۳ کودکی که از کمپی در چکسلواکی سابق نجات یافت، درباره آمار این نظرسنجی اعلام کرد: آمار ارائه شده "بسیار نگران کننده" است.

هم چنین بر اساس نتایج نظرسنجی دیگری که چندی پیش توسط شبکه سی ان ان انجام گرفت، از هر سه اروپایی یک نفر اطلاعی از هلوکاست ندارد و یا اطلاعاتش در رابطه با این مساله بسیار اندک و محدود است.

کلید واژه ها: انگلیس


( ۱ )

نظر شما :

ابراهیم قدیمی ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ | ۰۳:۴۵
من در دانشنامه یهودی جودئیکا که محققین یهودی تهیه کرده اند دیدم تعداد از بین رفتگان در اشویتس که مربوط به دوکارخانه لاستیک سازی احداث شده در جوار ان بوده است حدود هشتصد هزار نفر برطبق امار دفاتر بوده است.البته تعدادی در ورود از بین برده میشدند که احتمالا ثبت نمیشدند.