ورود مشاور دفتر پادشاهی عربستان به بیروت پس از سفر ظریف / عربستان: رقابتی با ایران در لبنان نداریم

۲۴ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۶:۱۶ کد : ۱۹۸۱۶۹۸ سرخط اخبار

مشاور دفتر پادشاهی عربستان بعد از سفر محمد جواد ظریف به لبنان عصر روز سه‌شنبه وارد بیروت شد.

به گزارش ایسنا، نزار العلولا، مشاور دفتر پادشاهی عربستان در قالب سفر رسمی عصر روز سه‌شنبه وارد بیروت شد.

بنا به گزارش الیوم‌السابع، این نخستین سفر یک مسؤول سعودی به لبنان پس از تشکیل دولت جدید است.

جمال الجراح، وزیر رسانه‌ای لبنان به نمایندگی از سعد حریری، نخست وزیر این کشور و همچنین ولید البخاری، سفیر ریاض در بیروت از العلولا استقبال کردند.

وی به محض ورودش به فرودگاه بین‌المللی حریری لبنان گفت که سفرش به بیروت با هدف تبریک گفتن به این کشور به خاطر تشکیل دولت جدید صورت گرفته و ان شاء الله فال نیکی برای تمامی لبنانی‌ها و تمامی اعراب باشد، چرا که زمانی که لبنان به پا خیزد تمامی اعراب به پا می‌خیزند.

مشاور دفتر پادشاهی عربستان تاکید کرد: این سفر به تشکیل دولت مربوط است و بیش از ۲۰ توافق میان عربستان و لبنان صورت گرفته و امیدوارم همگی آن‌ها عملی شود.

وی درخصوص سفر محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان به بیروت یک روز قبل از سفر العلولا به لبنان گفت: مسیر ایران از مسیر عربستان متفاوت است و تعارض و رقابتی وجود ندارد.

این مسؤول سعودی گفت، امروز (چهارشنبه) با سعد حریری گفت‌وگو خواهد کرد و لبنان‌ها توانایی‌هایی دارند و می‌توانند از طریق آن خاورمیانه را رهبری کنند از جمله آن‌ها میراث، فرهنگ و هوش و ذکاوت آنهاست.

در این راستا ولید البخاری نیز ابتکار عملی حمایتی را برای یاری به اردوگاه آوارگان سوری در عرسال کلید زد. او در بازدید از اردوگاه مذکور در جریان وضعیت آوارگان سوری قرار گرفت. در این بازدید نماینده "موسسه کمک‌های انسان دوستانه ملک سلمان" نیز حضور داشت.

البخاری افزود: موسسه مذکور وعده داد ظرف هفته‌های آینده بار دیگر به اردوگاه بازگردد و کمک‌های غذایی و دارویی و گرمایشی را در اختیار آنها قرار دهد.

کلید واژه ها: لبنان


نظر شما :