نخست وزیر ژاپن: به حمایت از برجام ادامه می دهیم

۲۵ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۵:۲۹ کد : ۱۹۸۱۷۱۲ سرخط اخبار

'شینزو آبه' نخست وزیر ژاپن اعلام کرد به حمایت از توافق بین المللی در مورد برنامه هسته ای ایران موسوم به برجام ادامه خواهد داد.
به گزارش ایرنا تلویزیون ژاپن روز پنجشنبه گزارش کرد که نخست وزیر ژاپن در ملاقاتی که شامگاه چهارشنبه در توکیو با 'علی لاریجانی' رئیس مجلس شورای اسلامی ایران داشت این مطلب را بیان کرده است.
آبه در این دیدار تداوم اجرای توافق هسته ای توسط ایران پس از خروج یکجانبه ایالات متحده آمریکا از این توافق در سال میلادی گذشته را مورد تمجید قرار داد.
او همچنین به این مطلب اشاره کرد که امسال مصادف با نودمین سالگرد برقراری مناسبات دیپلماتیک ژاپن با ایران است.
وی در ادامه گفت که امیدوار است این نودمین سالگرد به توسعه بیشتر روابط بین دو کشور شتاب دهد.
تلویزیون ژاپن افزود: لاریجانی در نشست خبری بعد از این دیدار، از کنفرانس بین المللی لهستان که به میزبانی ایالات متحده برای بحث درباره ایران در حال برگزاری است انتقاد کرده است.
او با بیان اینکه ایالات متحده از شدت نا امیدی احتمالا یک سیرک ضد ایرانی برگزار کرده این کنفرانس را به شدت محکوم کرد و گفت اگر تحریم های اقتصادی آمریکا علیه ایران موثر بود، این کشور ناچار به برگزاری چنین گردهمایی نبود.
او افزود هیچ کشور دوراندیشی در چنین مراسمی شرکت یا از آن استقبال نمی کند این مراسم حتی ارزش آن را ندارد که مورد توجه قرار گیرد.
لاریجانی گفت کشورهای عربی که به دنبال رابطه با اسرائیل هستند متضرر خواهند شد.
او همچنین در این کنفرانس نسبت به عمیق تر شدن روابط ایران با ژاپن ابراز امیدواری کرده است.
'علی لاریجانی' رییس مجلس شورای اسلامی به دعوت 'چوایچی داته' رئیس مجلس مشاوران ژاپن و به منظور توسعه روابط همه جانبه روزهای سه شنبه و چهارشنبه به این کشور سفر کرد.
دیدار با نخست وزیر ژاپن، دیدار با روسای مجلس سنا و مجلس قانون گذاران ژاپن، دیدار با رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ژاپن، دیدار با ایرانیان مقیم ژاپن و بازدید از چند طرح صنعتی و عمرانی از دیگر برنامه های لاریجانی در سفر دو روزه به توکیو بود.
علیرضا رحیمی نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، شهباز حسن پور بیگلری نماینده سیرجان، اسدالله قره خانی نماینده علی آباد کتول، حسن خسته بند نماینده بندرانزلی و قاسم جاسمی نماینده کرمانشاه دکتر لاریجانی را در این سفر همراهی می کردند.

کلید واژه ها: ژاپن برجام علی لاریجانی


نظر شما :