ترامپ: سوسیالیسم در حال مرگ است؛ هم در ونزوئلا، هم در نیکاراگوئه و کوبا / مادورو عروسک خیمه شب بازی کوباست

۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۱:۲۰ کد : ۱۹۸۱۸۱۴ سرخط اخبار

رئیس جمهور آمریکا تحولات در ونزوئلا را یک روز جدید برای آمریکای لاتین دانست و گفت: سوسیالیسم در حال مرگ است و آزادی و دمکراسی دوباره متولد می شوند.

به گزارش انتخاب، دونالد ترامپ عصر دوشنبه در دانشگاه بین المللی فلوریدا در میامی و در جمع آمریکایی های ونزوئلایی تبار افزود: مردم ونزوئلا در آستانه تاریخ ایستاده اند و آماده اند کشور و آینده خود را به دست گیرند.

وی ادامه داد: سال های حکومت سوسیالیستی، ونزوئلا را به سمت دروازه ویرانی برد.

رئیس جمهوری آمریکا با بیان اینکه زمان افول سوسیالیسم در نیمکره ما فرا رسیده است، گفت: این مساله نه فقط در ونزوئلا بلکه در نیکاراگوئه و کوبا نیز وجود دارد.

ترامپ دولت مادورو را به خاطر آنچه که او مسدود کردن ارسال کمک های امدادی به مردم ونزوئلا از کلمبیا نامید، تقبیح کرد و افزود: مادورو ترجیح می دهد مردمش را گرسنه ببیند تا به آنها کمک کند.

رئیس جمهوری آمریکا، مادورو را یک وطن پرست ونزوئلایی ندانست و گفت: او تنها عروسک خیمه شب بازی کوبا است.

ترامپ از ارتش ونزوئلا هم خواست از دستور مادورو برای جلوگیری از ورود کمک های اولیه به آن کشور اطاعت نکنند و هشدار داد: ارتش ونزوئلا برای نجات مردم کشور خود کمک کند. اگر آنها همچنان به حمایت از رژیم مادورو ادامه دهند، هیچ بندر امن و راه فراری را پیدا نخواهند کرد.

وی خطاب به ارتش ونزوئلا اظهار کرد: در صورت تداوم این حمایت، همه چیز را از دست خواهید داد.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: ما خواستار انتقال مسالمت آمیز دولت هستیم اما همه گزینه ها باز است.

ترامپ با تقبیح سوسیالیسم و اشاره به وعده ها و شعارهای آن، بار دیگر سوسیالیسم را تقبیح کرد و افزود: سوسیالیسم برای عدالت یا برابری نیست، بلکه برای 'قدرت طبقه حاکم' و گرفتن قدرت بیشتر است.

وی ادامه داد: روزهای سوسیالیسم و کمونیسم نه تنها در ونزوئلا بلکه در نیکاراگوئه و کوبا نیز رو به پایان است.

ترامپ با بیان اینکه ایالات متحده برای دمکراسی در ونزوئلا ایستاده است، همبستگی خود را با آنچه که مردم رنج کشیده کوبا و نیکاراگوئه نامید، اعلام کرد.

رئیس جمهوری آمریکا اضافه کرد: به کسانی که سعی در تحمیل سوسیالیسم در آمریکا دارند می گویم که آمریکا هرگز یک کشور سوسیالیست نخواهد شد.

کلید واژه ها: ونزوئلا


( ۲ )

نظر شما :