عراق برای احداث منطقه صنعتی مشترک با ایران اعلام آمادگی کرد

۰۶ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۶:۵۹ کد : ۱۹۸۱۹۴۲ سرخط اخبار

'عادل عبدالمهدی' نخست وزیر عراق بر آمادگی کشورش برای احداث یک منطقه صنعتی مشترک با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، عبدالمهدی نخست وزیر عراق روز دوشنبه در دیدار 'سید عباس عراقچی' معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با وی، خواستار تقویت روابط دو کشور در حوزه های مختلف سیاسی و اقتصادی شد. 
دفتر نخست وزیری عراق در گزارشی از این دیدار که 'ایرج مسجدی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد نیز حضور داشت، اعلام کرد که دو طرف در این دیدار در خصوص جزییات و برنامه های سفر آتی رئیس جمهوری اسلامی ایران به عراق گفتگو کردند.
در این دیدار همچنین راههای تقویت روابط و توسعه همکاری های در زمینه های اقتصادی، بازرگانی، روادید و سایر مسائل دو جانبه بررسی و دو طرف بر ضرورت رسیدن به یک تفاهم روشن و منصفانه در راستای منافع دو کشور تاکید کردند. 
عبدالمهدی نیز با استقبال از تقویت روابط ایران و عراق آن را به نفع دو کشور و کل منطقه دانست و ابراز امیدواری کرد که دیدارها و ملاقات های متقابل مقامات دو کشور، نقطه عطفی برای توسعه روابط دو جانبه و حل مسائل فی ما بین باشد. 
ادامه گزارش دفتر نخست وزیر عراق حاکی است: عراقچی نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام گرم رهبران ایران به عبدالمهدی، ابراز امیدواری کرد که با سفر آتی رئیس جمهوری اسلامی ایران به عراق، دو کشور شاهد تقویت روابط و توسعه همکاری های اقتصادی و تجاری باشند. 
'محمدجواد ظریف' وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سفر اخیر خود به عراق، پیشنهاد ایجاد چند منطقه مشترک صنعتی میان دو کشور را مطرح کرد که مورد استقبال طرف عراقی بویژه فعالان اقتصادی قرار گرفته بود. 
عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه صبح امروز دوشنبه به منظور شرکت در نشست کمیته مشترک سیاسی دو کشور وارد بغداد پایتخت عراق شد. 

کلید واژه ها: عادل عبدالمهدی


نظر شما :