فلاحت پیشه: حضور بشار اسد در تهران و دیدار با مقام معظم رهبری پیروزی علیه تروریسم است

۰۹ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۶ کد : ۱۹۸۲۰۰۸ سرخط اخبار

حشمت‌الله فلاحت پیشه گفت که حضور بشار اسد در تهران و دیدار با مقام معظم رهبری پیروزی علیه تروریسم است.

به گزارش حوزه پارلمانی خبرگزاری فارس به نقل از خانه ملت، حشمت الله فلاحت پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اهمیت گسترش و توسعه مناسبات دوستانه میان جمهوری­ اسلامی­ ایران و روسیه در عرصه ­های مختلف به ­ویژه روابط پارلمانی، گفت: تقویت روابط پارلمانی 2 کشور به­ ویژه گروه ­های دوستی پارلمانی موجب تحکیم و تقویت مناسبات دوستانه فی­مابین و همکاری در سایر حوزه­ ها می­‌شود.

وی افزود: سطح ارتباطات 2 کشور در عرصه های مختلف نشان از اهمیت همکاری بین 2 کشور است و همکاری‌های ایران و روسیه در ابعاد دوجانبه، منطقه­ ای و بین ­­المللی خود شاهدی بر روند مثبت همکاری­ها است. 

فلاحت پیشه به نشست های آتی روسای کمیسیون‌ های سیاست خارجی 3 کشور ایران، ترکیه و روسیه اشاره کرد و افزود: مناسبات سه جانبه در سطح کمیسیون امنیت ملی، منجر به نزدیک شدن دیدگاه های سه کشور و نقش آفرینی آنها در تحولات منطقه ای شده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در بخش دیگری از سخنان خود بحران آفرینی آمریکا در منطقه را سبب بی­ ثباتی دانست و افزود: بحران آفرینی آمریکا در منطقه به ویژه در سوریه با شکست مواجه شده است و  همکاری جمهوری اسلامی ایران و روسیه به کاهش بحران­ های موجود منجر شده است.

فلاحت پیشه تصریح کرد: هرچند اختلاف نظرهایی میان جمهوری اسلامی ایران و روسیه وجود دارد اما اهداف راهبردی و الزامات 2 کشور مسیر روشنی برای تقویت تعاملات و توسعه همکاری‌های منطقه‌­ای و بین ­المللی ترسیم کرده است.

وی حضور بشار اسد در تهران و دیدار با مقام معظم رهبری را پیروزی علیه تروریسم دانست و بر گفتگو و رایزنی­ های مستمر میان کشورهای منطقه تأکید کرد.

کنستانتین زاتولین معاون کمیسیون مشترک المنافع دومای روسیه نیز با ابراز خرسندی از سفر به کشورمان، فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود در روابط دو کشور برای گسترش تعاملات و تبادلات را مفید دانست و بیان داشت: توسعه همه جانبه روابط با ایران در سیاست خارجی فدراسیون روسیه از اهمیت فراوانی برخوردار است.

معاون کمیسیون مشترک المنافع دومای روسیه در ادامه با تأکید بر توسعه مبادلات صنعتی و تجاری بین دو کشور افزود: گسترش روابط و توسعه مناسبات سیاسی 2 کشور در سطح خوبی است و ضرورت دارد که حجم تبادلات تجاری ایران و روسیه نیز گسترش یابد.

کنستانتین زاتولین ایران را کشوری  مهم و نقش­­ آفرین در تحولات منطقه دانست و خواستار حضور فعال­تر ایران در آسیای مرکزی و قفقاز شد.

کلید واژه ها: بشار اسد


نظر شما :