اعضای بریکس سیستم واحد پرداخت ایجاد می کنند

۱۱ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۶:۲۴ کد : ۱۹۸۲۰۵۵ سرخط اخبار

معاون امور ارتباطات مدیرعامل صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه اعلام کرد که قدرت های نوظهور اقتصادی جهان «بریکس» (برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) سیستم واحد پرداخت های مالی ایجاد می کنند.
خانم «ماریا مدودوا» روز شنبه به خبرنگار ایرنا در مسکو با بیان این خبر گفت که این سیستم مالی ظرف یک سال آینده ایجاد خواهد شد. 
وی خاطرنشان کرد: سیستم واحد پرداخت های بریکس، «بریکس پی» نامیده می شود و با کمک آن می توان در کشورهای عضو این گروه شامل روسیه، چین، هند، آفریقای جنوبی و برزیل خرید کرد. 
به گفته مدودوا، صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه هماهنگ کننده گروه کاری برای ایجاد این سیستم مالی است و به همراه چندین شرکت در ایجاد آن مشارکت دارد. 
وی خاطرنشان کرد که کارشناسان روسیه، چین و هندی از امکانات و توانمندی های فنی برای ایجاد این سیستم برخوردارند. 
معاون امور ارتباطات مدیر عامل صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه همچنین گفت که پرداخت ها از طریق این سیستم جدید مالی را می توان از طریق تلفن های هوشمند نیز انجام داد؛ بریکس پی در عمل مانند سیستم های سامسونگ پی یا اپل پی کار خواهد کرد. 
گروه بریکس از کشورهای روسیه، چین، هند، آفریقای جنوبی و برزیل تشکیل شده است و هدف اصلی آن ایجاد نظام چندقطبی جهانی با مراکز قدرت مختلف است. 

کلید واژه ها: بریکس


نظر شما :