روسیه: اجازه مداخله آمریکا در ونزوئلا را نمی‌دهیم/آماده مذاکره با آمریکا درباره ونزوئلا هستیم

۱۲ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۵ کد : ۱۹۸۲۰۷۵ سرخط اخبار

رئیس شورای فدراسیون روسیه امروز (یکشنبه) هشدار داد، مسکو تمامی اقدامات ممکن را در راستای جلوگیری از مداخله نظامی آمریکا در ونزوئلا انجام خواهد داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه در دیدار با دلسی رودریگز، معاون رئیس جمهور ونزوئلا در مسکو تاکید کرد: ما بسیار نگران هستیم که آمریکا دست به انجام اقدامات تحریک‌آمیز در راستای ریختن خون انسان‌ها زده و دلیل و بهانه‌ برای مداخله در ونزوئلا پیدا کند.

خبرگزاری تاس نوشت، ماتوینکو که همپیمان نزدیک ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه است تاکید کرد: ما تمامی تلاش خود را خواهیم کرد تا اجازه وقوع این اتفاق را ندهیم.

این در حالی است که وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، وزیر خارجه این کشور به همتای آمریکایی خود گفته روسیه آماده مشارکت در مذاکراتی دوجانبه با آمریکا بر سر مساله ونزوئلا است.

در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است:  روز شنبه گفت‌وگوی تلفنی میان سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و مایک پامپئو همتای آمریکایی او صورت گرفت و در این گفت‌وگو مساله وضعیت ونزوئلا موضوع اصلی بود.

این وزارتخانه در بیانیه خود نوشت: روسیه در ارتباط با پیشنهاد واشنگتن برای رایزنی‌های دوجانبه در مورد موضوع ونزوئلا، آمادگی خود را برای مشارکت در آن اعلام کرد.

در این بیانیه تصریح شد: چیزی که اهمیت حیاتی دارد پیروی سفت‌وسخت از اصول منشور سازمان ملل در قبال ونزوئلا است چرا که تنها مردم ونزوئلا حق تعیین آینده خود را دارند.

همچنین لاوروف در این گفت‌وگوی تلفنی که با ابتکار آمریکا صورت گرفت، تهدیدهای واشنگتن علیه رهبران قانونی ونزوئلا را محکوم کرد.

در عین حال لاوروف و پامپئو توافق کردند تا مذاکرات دو کشور در سطح کارشناسی در ارتباط با سوریه، افغانستان و شبه جزیره کره ادامه یابد.

کلید واژه ها: ونزوئلا روسیه


( ۱ )

نظر شما :