سوریه ادعای امریکا، انگلیس و فرانسه را محکوم کرد

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۱:۵۹ کد : ۱۹۸۲۶۱۰ سرخط اخبار

وزارت‌خارجه سوریه تهدیدات و ادعای آمریکا، انگلیس و فرانسه مبنی بر احتمال حمله شیمیایی از سوی دولت سوریه را محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، یک منبع در وزارت خارجه سوریه در واکنش به ادعای سه‌جانبه آمریکا، انگلیس و فرانسه مبنی بر احتمال حمله شیمیایی توسط دولت دمشق و تهدید این سه کشور به پاسخ جدی در صورت تکرار این حمله ادعایی عنوان داشت: سوریه بار دیگر تجاوزات و تهدیدهای آمریکا، فرانسه و انگلیس و همچنین سیاست‌های آنها برای از بین بردن اهدافی که سازمان منع تسلیحات شیمیایی برای آن ایجاد شده است، محکوم می‌کند. این کشورها با طرح ادعاهای باطل به دنبال بهره برداری از سازمان منع تسلیحات شیمیایی هستند تا به اهداف پست خود جامه عمل بپوشانند.

وی افزود: وزرای خارجه آمریکا، انگلیس و فرانسه به تبلیغات پوچ و سیاست‌های شکست خورده خود ادامه می‌دهند تا ابهامات موجود در رابطه با حمایت این کشورها از تروریسم را از خود دور کنند.

این منبع در ادامه گفت: تسلیحات و پول‌های فراوانی که این کشورها به گروه‌های تروریستی داده‌اند از جمله ملیون‌ها دلاری که اخیراً به آنچه موسوم به "کلاه سفیدها" بوده، پرداخت کرده‌اند؛ درحالی که این گروه بازوی اصلی تمامی جنایات گروه تروریستی جبهه النصره به شمار می‌رود، بزرگترین دلیل بر دروغی است که این کشورها و وزیران خارجه آنها می‌گویند.

وزرای خارجه سه کشور آمریکا، فرانسه و انگلیس اخیراً با صدور یک بیانیه مشترک مدعی شدند: تاریخ استفاده مداوم نظام سوریه از تسلیحات شیمیایی علیه ملتش را نمی‌توان انکار کرد و آمریکا، فرانسه و انگلیس به هرگونه استفاده از سلاح شیمیایی پاسخ جدی می‌دهند.

کلید واژه ها: سوریه


( ۱ )

نظر شما :