درخواست دادستان مصر برای اعدام محمد مرسی به اتهام "جاسوسی برای ایران، حزب‌الله و حماس"

۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۰ کد : ۱۹۸۲۸۱۰ سرخط اخبار

دادستانی مصر رئیس جمهور پیشین این کشور و ۲۱ نفر دیگر از رهبران اخوان المسلمین را به "جاسوسی برای طرف‌های خارجی" متهم کرده و خواستار اعدام آنها شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روسیا الیوم، نماینده دادستانی مصر در دادگاه این کشور مدعی شد که محمد مرسی، رئیس جمهور پیشین مصر برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران جاسوسی کرده است.

نماینده دادستان مدعی شد که مرسی و ۲۱ متهم دیگر اطلاعات داخلی کشور را برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، حزب الله لبنان و جنبش حماس افشا کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، دادگاه مصر جلسه محاکمه محمد مرسی و ۲۳ نفر دیگر را که همگی اعضای اخوان المسلمین هستند به ۲۸ آوریل سال جاری موکول کرده است.
دادستانی مصر خواستار اعدام رئیس جمهور پیشین این کشور به همراه ۲۱ نفر دیگر به اتهام همکاری و ارتباط با سپاه پاسداران، حزب الله و جنبش حماس شده است.

دادستانی مصر مدعی شده است که افرادی به نام محیی حامد، احمد عبدالعاطی، محمد رفاعه الطهطاوی، اسعد الشیخه و چند فرد دیگر در زمان ریاست جمهوری محمد مرسی برخی اطلاعات داخلی این کشور را به "سازمان‌های خارجی" منتقل کرده‌اند و محمد مرسی از این مساله مطلع بوده است.

کلید واژه ها: مصر محمد مرسی


( ۱ )

نظر شما :

ایرانی ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | ۰۳:۴۷
بیماری ایران هراسی به مصرهم سرایت کرد .