هشتمین کنفرانس امنیتی مسکو امروز آغاز به کار می‌کند

۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۵:۱۸ کد : ۱۹۸۲۹۹۲ سرخط اخبار

هشتمین کنفرانس امنیت بین‌المللی مسکو امروز (سه‌شنبه) آغاز می‌شود و برای سه روز ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این کنفرانس با حمایت وزارت دفاع روسیه و در هتل "ردیسون کالکشن" در مسکو برگزار می‌شود.

کنفرانس امنیت بین‌المللی سال جاری میلادی برای بهبود سیستم‌های کنترل سلاح در نظر گرفته شده است. اوضاع امنیتی در خاورمیانه به ویژه سازش در سوریه در دستور کار این کنفرانس قرار دارد.

در ضمن، این کنفرانس بر گسترش همکاری امنیتی در آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین تمرکز دارد.

همچنین برگزاری میزگردی درباره خطرات و تهدیدها نظامی در دستور کار قرار دارد.

کنفرانس امنیت بین‌المللی مسکو رسماً روز چهارشنبه آغاز به کار می‌کند و سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در افتتاحیه آن سخنرانی می‌کند. سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز قرار است در این کنفرانس سخنرانی داشته باشد.

جلسات تکمیلی در دومین روز مربوط به موضوعات چالش‌های امنیتی در شمالگان، جنگ هیبریدی و انقلاب‌های رنگین و شکست داعش است.

چندین گفتگو روز چهارشنبه صورت می‌گیرد که مربوط به دفاع موشکی بالستیک، معاهده تعلیق شده ۱۹۸۷ نیروهای اتمی میان برد بین آمریکا و روسیه، مهاجرت غیرقانونی و تروریسم در شمال آفریقا و همچنین بازسازی و بازگشت آوارگان به سوریه و عراق است.

در روز پنجشنبه جلسات تکمیلی دیگری برقرار است که مربوط به دورنمای امنیتی منطقه در آسیا، آفریقا و آمریکا لاتین می‌شود. الکساندر فومین، معاون وزیر دفاع روسیه نیز قرار است در مراسم اختتامیه سخنرانی داشته باشد.

توماس گرمینگر، دبیرکل سازمان امنیت و همکاری اروپا به همراه امیر حاتمی، وزیر دفاع ایران و سانجای میترا، وزیر دفاع هندوستان در این کنفرانس حضور خواهند داشت.

ژان پیر لکروآ، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور عملیات صلح و ژیل کاربونیه، معاون رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ نیز در این مراسم حضور دارند.

کنفرانس امنیت بین‌الملل یک رویداد سالانه است که در آن وزرای دفاع، نمایندگان سازمان‌های بین المللی و غیردولتی و کارشناسان نظامی شرکت دارند. کنفرانس سال گذشته میلادی با حضور ۸۵۰ هیأت از ۹۵ کشور برگزار شد.

کلید واژه ها: کنفرانس مسکو


نظر شما :