عملیات ضدتروریستی هند برای شناسایی عوامل وابسته به داعش

۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۵:۵۵ کد : ۱۹۸۳۱۳۴ سرخط اخبار

با گذشت یک هفته از بمب‌گذاری‌های سریلانکا، نیروهای امنیتی هند طی عملیاتی به خانه‌هایی که ظاهراً اعضای آنها با تکفیری‌های داعش ارتباط داشتند، حمله کردند.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با گذشت یک هفته از سلسله بمب‌گذاری‌های «سریلانکا» که به مرگ بیش از 250 نفر و زخمی شدن 500 نفر دیگر منجر شد، پلیس هند، روز گذشته (یکشنبه) اعلام کرد که به خانه‌های سه نفر از مظنونین مرتبط با پرونده‌ 15 نفری که هند را برای پیوستن به یک گروه افراط‌گرا ترک کرده بودند، حمله کرده است.

خبرگزاری رویترز گزارش کرد، «سازمان تحقیقات ملی» (NIA) هند اعلام کرد که عملیات تحقیق و جستجو را در سه خانه در استان جنوبی «کرالا» واقع در نزدیکی شبه‌جزیره هند انجام دادند.

انفجارهای پی در پی در هتل‌های مجلل و کلیساهای سریلانکا در روز «عید پاک»، موجی از بهت و سردرگمی را در این جزیره واقع در جنوب آسیا و اقیانوس هند و همچنین جنوب کشور هند به راه انداخت.

تکفیری‌های داعش در بیانیه‌ای بعد از این حملات، مسئولیت این انفجارهای خونین را برعهده گرفتند.

نیروهای تحقیقات ملی هند در بیانیه‌ای در ارتباط با عملیات حمله به چندین خانه که اعضای آن با تکفیری‌های داعش ارتباط داشتند، اعلام کردند: «این افراد مظنون به داشتن ارتباطاتی با افراد متهم در پرونده مربوطه (پرونده 15 نفر) هستند که هند را برای پیوستن به سازمان تروریستی ممنوعه داعش ترک کرده بودند».

نیروهای پلیس هند در عملیات جستجوی خود، تلفن‌های همراه، سیم کارت و ابزارالات دیجیتالی مربوط به ذخیره اطلاعات از جمله سی دی ها و دی وی دی ها «ذاکر نایک» مبلغ افراطی هند و همچنین دفترچه خاطراتی با دست نوشته‌هایی به زبان مالایی و عربی کشف کردند.

کلید واژه ها: داعش هند


نظر شما :