اظهارنظر پنتاگون درباره برنامه آمریکا در آب‌های خلیج فارس

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۳:۵۲ کد : ۱۹۸۳۳۱۲ سرخط اخبار

مقامات پنتاگون تایید کردند ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن احتمالا شامل چهار بمب افکن استراتژیک به همراه کادر فرماندهی و محافظت از جنگنده‌ها راهی آب‌های خلیج فارس خواهند شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه الجزیره، مسؤولان این وزارتخانه احتمال دادند، این بمب‌افکن‌ها از نوع بی ۵۲ باشند و تصریح کردند، هنوز به خاورمیانه فرستاده نشده‌اند.

یک منبع در وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به الجزیره گفت، چهار بمب‌افکن بی ۵۲ از نیروی هوایی آمریکا به منطقه خلیج فارس اعزام خواهند شد تا به مقابله با هرگونه اقدامی خصمانه به حمایت از منافع آمریکا بپردازند.

طبق بیانیه پنتاگون، نیروی هوایی آمریکا برنامه راهی کردن ناوهواپیمابر آبراهام لینکلن را به سمت آب‌های منطقه خلیج فارس در برنامه داشت اما درخواستی برای تسریع در این گام مطرح شد.

این اعلام پنتاگون، در واکنش به گزارش روزنامه وال استریت ژورنال است که نوشته بود، آمریکا تصمیم گرفته توانمندی‌هایش در خلیج فارس را در سایه درز اطلاعاتی مبنی بر نقشه ایران برای هدف قرار دادن منافع آمریکا در چند کشور منطقه به رخ بکشد.

مقامات وزارت دفاع آمریکا در عین حال گفتند، جنگ ایران و آمریکا رخ نخواهد داد و هدف اصلی از این تحرکات قدرت‌نمایی نیروهای بازدارندگی نظامی ماست.

در این راستا مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا که شبانه به بغداد سفر کرده بود بعد از حضوری چهار ساعته و دیدار با برهم صالح رئیس‌جمهوری عراق و عادل عبدالمهدی نخست وزیر این کشور، خاک عراق را ترک کرد.

شبکه الحره آمریکا به نقل از پامپئو بعد از ترک بغداد گزارش داد: می‌خواستیم عراقی‌ها را درباره تهدیدات رو به فزونی که رصد کرده‌ایم مطلع کنیم تا بتوانند هر آنچه برای حمایت از تیم ما لازم است، انجام دهند.

پامپئو با طرف عراقی درباره تقویت قدرت بغداد در حمایت از آمریکایی‌ها در خاکش صحبت کرده است.

وی افزوده است، واشنگتن نگران حاکمیت عراق بوده است.

کلید واژه ها: پنتاگون


( ۳ )

نظر شما :

نیا ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۵:۱۸
بی-۵۲ استراتوفورترس به خاطر ابعاد توانای لندینگ بروی هیچ ناو هواپیما بری را ندارد و بخاطر طبقه بندی تکنولوژی به هیچ عنوان کاربردی در موج اول حمله را نخواهد داشت. در جنگ خلیج فارس موج اول بر دوش F117 بودکه از پایگاه رامشتاین واقع در المان با بیش از 300 سورتی پرواز نزدیک به 2000 سامانه پدافندی را سرکوب کردند. موج دوم را 1800 جنگده ائتلاف و B2 ها برعهده گرفتن و در موج سوم زمانی که تمام دندانهای ارتش عراق کشیده شد تازه از B52 استفاده کردند . اینها روغن ریخته را نذر امام زاده میکنند و رسانه هاشون تا صفحه دوم گوگل دارن پشتوانه میسازند