بیانیه اتحادیه اروپا درباره رد ضرب‌الاجل ایران فراری رو به جلو است

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۳:۴۳ کد : ۱۹۸۳۳۳۸ سرخط اخبار

یک عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیانیه اتحادیه اروپا در رد مهلت ۶۰ روزه ایران برای انجام تعهداتش را فراری رو به جلو خواند و گفت که علیرغم این بیانیه ایران به آن مهلت ۶۰ روزه پایبند است و اگر اروپا تعهداتش را عملیاتی نکند گام‌های بعدی برداشته خواهد شد.

محمدجواد جمالی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بیانیه اتحادیه اروپا مبنی بر رد مهلت ۶۰ روزه ایران برای انجام تعهداتش گفت: اتحادیه اروپا فراری رو به جلو را در پیش گرفته است. آن‌ها یا نخواسته و یا نتوانسته‌اند که تعهدات‌شان را انجام دهند که چنین بیانیه‌ای را صادر می‌کنند.

وی افزود: البته تئوری مبنی بر تقسیم کار بین آمریکا و اروپا وجود دارد، یعنی آمریکا با مواضع افراطی و فشارهای مضاعف وارد شده و اروپایی‌ها هم ما را در حالت تعلیق و بی‌تصمیمی نگه می‌دارند تا تمام مسئولیت‌ها را از روی دوش خودشان بردارند. این بیانیه اتحادیه اروپا هم چنین تئوری را بیش از پیش روشن‌تر می‌کند انگار که آن‌ها می‌خواهند فشارها به ایران بیشتر شود.

این عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: اروپایی‌ها با توجه به ارتباطات گسترده اقتصاد نظامی، سیاسی، فرهنگی و دیپلماتیک با آمریکا نمی‌توانند کاری کنند و این همان تقسیم کار بین اروپا و آمریکاست. جالب اینجاست که اروپا فقط برای ما بیانیه محکم و قاطع صادر کرده و ضرب‌العجل را نمی‌پذیرد. آن‌ها کم کم از پوشش خود خارج شده و واقعیات خود را نشان می‌دهند. البته بُعد دیگر قضیه آن است که جمهوری اسلامی ایران بسیار مدبرانه کارش را انجام داده و در مسیر خود اعتمادی به این کشورها ندارد.

جمالی درباره تعیین تکلیف مهلت ۶۰ روزه با بیانیه اتحادیه اروپا گفت: وقتی جمهوری اسلامی ایران حرفی را می‌زند به آن پایبند است که آن را در برجام هم علیرغم تمامی بدعهدی‌ها و اقدامات آمریکا و اروپا نشان دادیم. اکنون هم ما بر مهلت ۶۰ روزه‌مان به اروپایی‌ها برای انجام تعهداتشان پایبند می‌مانیم و اگر بعد از ما اقدامی صورت نگیرد گام‌های بعدی را مستحکم برمی‌داریم.

کلید واژه ها: کاهش تعهدات ایران در برجام


( ۶ )

نظر شما :

هموطن ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۵:۱۴
از ابتدا مشخص بود که اروپا توانایی ایفای نقش مثبت در برجام به نفع ایران ندارد . امید بستن به به چین که خود در گیر جنگ تجاری با امریکاست و و نیز روسیه که منافعش در تحریم ایران و فروش بیشتر نفت است نیز بی فایده است ...ایران 3 راه بیشتر ندارد 1- مقابله ....که باتوجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی و نظام بین الملل و نیز تنها بودن ...توان مقابله در هیچ زمینه را ندارد 2- ادامه صبر استراتژیک ...که یعنی تحمل فشار بیشتر .ناراضیتیهای عمومی .....تازه احتمال انتخاب مجدد ترامپ نیز بسیار است ...3- مذاکره مجدد بر مبنای مصلحت و اجبار
ابراهیم قدیمی ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۸:۰۹
بعمل کار براید به سخندانی وسخنرانی برخی ازشخصیت های پر گفتاروکم توان نیست.واقعیت این است که اروپا درچنبره قدرت پول است. واروپا وامریکا درچنبره همان قدرت استعماری قرن هیجده ونوزده وبیستم است.اروپا در قرن بیستم فیلسوف پر گفتار زیادداشت ولی صدمیلیون کشته هم داشت.سیاستمدارانشان از همان قماش اند. تنها اشویتس مرکز جنایت انها نبوده است .جهان استعمار زده وصدها سال دریوغ استعمار بوده گستره جنایت انهااست. واز این مسئله مشعوف هم هستند..اروپا هیچ عمل وشکایتی در این یک سال برعلیه امریکا نکرد. در مورداینیستکس هم نشستند وگفتندوبر خواستند وهیچ غلطی نکردند.تازه با پرروئی ادعا هم دارند که شش ماه زمان را قبول نداریم. برای اجرای تعهدات خود زمانی مطرح نبوده است.قبول نداری قبول نداشته باش.ان زمان که قبول داشتی چه دسته گلی به سر ما زدی بقول شعبان استخوانی جل نو تنش کرده اند.خرهمان خر است پالانش عوض شده است.
دهقانکار مهدى ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۰:۱۴
زنده باد حمیت و غیرت ایرانى از دولت تدبیر همین را انتظار داشتیم بر خلاف بعضى از دوستان که دولت را به ترسو بودن متهم مى کردند