مسیر پروازهای لوفت‌هانزا بر فراز تنگه هرمز تغییر می‌کند

۳۱ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۶:۴۲ کد : ۱۹۸۴۳۳۶ سرخط اخبار

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خطوط هوایی لوفت‌هانزا مسیر پروازهای خود بر فراز تنگه هرمز را تغییر می‌دهد.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، یکی از سخنگویان لوفت‌هانزا در این مورد گفت: «خط هوایی لوفت‌هانزا به دلیل تشدید تنش میان آمریکا و ایران  مسیر خود در تنگه هرمز را تغییر می‌دهد. تغییر مسیر هوایی از روز پنجشنبه اجرایی شده است.» با این حال لوفت‌هانزا اعلام کرده است که همچنان به مقصد تهران پرواز خواهد داشت.

خطوط‌هوایی «کانتاس» استرالیا هم از تعیین مسیر جایگزین خبر داده است. شرکت هواپیمایی KLM همچنین مالزی، سنگاپور و ژاپن هم سیاست مشابهی را در پیش گرفته‌اند.

سازمان هوانوردی فدرال آمریکا بامداد امروز  با صدور بخشنامه‌ای عبور هواپیماها و پروازهای خطوط هوایی این کشور از بخش‌هایی از حریم هوایی ایران را متوقف کرد. این بخشنامه اضطراری شامل مسیر هوایی عبوری بر فراز تنگه هرمز و دریای عمان که توسط جمهوری اسلامی ایران کنترل می‌شود بوده و از شرکت‌های هوایی آمریکا خواسته شده تا ضمن عبور نکردن از حریم هوایی جنوب ایران، مسیر جایگزینی برای پروازها خود پیدا کنند.

بامداد روز (پنج‌شنبه) یک فروند پهپاد آمریکایی «گلوبال هاوک» پس از ورود به آسمان ایران هدف سامانه پدافندی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت. بر اساس بیانیه سپاه پاسداران، این پهپاد پس از پرواز از جنوب خلیج فارس، «بر خلاف قوانین هوانوردی کلیه تجهیزات مربوط به معرفی خود را خاموش نموده و در نهایت پنهان‌کاری، از تنگه هرمز به سمت چابهار ادامه مسیر می‌دهد» و نهایتا درون فضای سرزمینی ایران هدف قرار گرفته و ساقط شده است.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه در واکنش به ساقط شدن یک فروند پهپاد متجاوز این کشور توسط سامانه پدافندی جمهوری اسلامی ایران، گفت این حادثه می‌تواند محصول یک اشتباه فردی بوده باشد.


نظر شما :