خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد: آمادگی ایران برای مقابله با تعرض دشمنان

۰۷ تیر ۱۳۹۸ | ۱۵:۵۱ کد : ۱۹۸۴۵۰۰ سرخط اخبار

خطیب جمعه تهران: سرانگشت قدرتمند دفاعی ایران برای شلیک روی ماشه در انتظار هر گونه تعرض به کشور است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد در خطبه نماز جمعه این هفته تهران که در مصلی امام خمینی (ره) و­ با حضور امت مسلمان و انقلابی تهران برگزار شد، گفت: در روز‌هایی که دولتمردان آمریکا، قوانین، مقررات و معاهدات بین المللی را زیرپا نهاده و در مقام بی اعتبار کردن ساز و کار‌های شناخته شده بین المللی برای صلح و امنیت گام برمی دارند و تحریم‌های وقیحانه دولت آمریکا دستگاه حاکمه این کشور را در وضعیت یک یاغی ماجراجوی­ بین المللی قرار داده است ما شاهد حلقه‌های به هم پیوسته از پیروزی‌های الهام بخش امت اسلام و جبهه مقاومت هستیم.

خطیب جمعه تهران؛ مواضع روشن، قاطع، حکیمانه و­ قدرتمندانه رهبر معظم انقلاب در رابطه با پیام رئیس جمهور آمریکا، وحدت و انسجام تحسین برانگیز تمامی گروه‌ها و احزاب سیاسی فلسطینی و ملت‌های انقلابی جهان اسلام در برابر خیال پردازی‌های ترامپ، توطئه محکوم به شکست نشست منامه و نیز رهگیری و انهدام پیشرفته‌ترین، پیچیده‌ترین و رادار گریزترین پرنده جاسوسی ارتش آمریکا توسط پدافند نیروی هوا و فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را حکایت از راهبرد قطعی جمهوری اسلامی ایران بر مقاومت و نیز فروپاشی اراده متزلزل دشمن دانست.

وی افزود: این اراده پولادین را امروز تمامی سیاستمداران و سیاست ورزان، نیرو‌های انقلابی و وفادار به جبهه مقاومت و دست نشاندگان بی هویت آمریکا دریافته و احساس کرده اند.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد با اشاره به نفوذ منطقه و قدرت مسلط نظام اسلامی و جبهه مقاومت و­ شکست سیاست‌های آمریکا در منطقه گفت: این موضوع را امروز چهره‌های هوشمند با تمام وجود دریافته اند که ایران، عراق، فلسطین، افغانستان، پاکستان، ترکیه و جهان اسلام پیام آور شکست آمریکا در منطقه اند.

وی افزود: راهبرد دفاعی­­ قدرتمند و بازدارنده ایران، راهبردی روشن همراه با اقتدار است و آتش سامانه پدافند موشکی بومی سوم خرداد حامل پیام الهام بخش برای دشمنان بود.

وی­ خط ارتباطی مستحکم و پیوند استوار دانشگاه و­ دانش آموختگان فنی مهندسی کشور با وزارت دفاع و نیرو‌های مسلح را بخشی از این پیام دانست و گفت: این اقتدار دست آورد پیوند نظام با دانشگاه­ و دانش آموختگان است که باید در تمام سطوح مدیریتی کشور تجلی یابد.

وی خطاب به مدیران کشور افزود: اقتصاد در سایه پیوند دانش و علم با مدیریت به یک اقتصاد بالنده تبدیل خواهد شد.

خطیب جمعه تهران همچنین گفت:­ دومین پیام­ ساقط کردن پهپاد جاسوسی آمریکا این است که سرانگشت قدرتمند ایرانیان در انتظار هرگونه تعرضی به ایران­ آماده روی ماشه شلیک است.

Play Video

کد ویدیودانلود

فیلم اصلی

خطیب جمعه تهران در بخشی از سخنان خود به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اصلاحات ساختاری بودجه و اقدام تحسین برانگیز سازمان برنامه و بودجه در تدوین پیش نویس اصلاحات ساختاری بودجه پرداخت.

وی با اشاره به اینکه بودجه کشور آیینه چگونگی اداره کشور است، گفت: رهبر معظم انقلاب هم در پیام سال گذشته­ و هم در سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و نیز در بیانیه گام دوم انقلاب،­ بر اهمیت اصلاح ساختاری بودجه تأکید و اشاره داشتند که مهمترین عیوب وابستگی به نفت، دولتی بودن اقتصاد و بودجه بندی معیوب است.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد با تأکید بر اینکه اصلاحات ساختاری بودجه امروز مطالبه قطعی نظام و ملت است، افزود: دولت، مجلس و دستگاه قضایی با اجماع­ باید قدم‌های اصولی برای یک تحول بنیادین در نظام بودجه ریزی کشور بردارند.

وی گفت: عوامل مؤثر در اقتصاد کشور­ و رشد اقتصادی به منظور اصلاح سیاست‌های کلان اقتصادی در اصلاح مدیریت درآمد‌های نفتی، سیاست‌های مالی، پولی، ارزی، نرخ سود بانکی، شاخص فضای کسب و کار­ و آزادی اقتصادی تعریف می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد افزود: اگر می‌خواهیم شاهد تحول در اقتصاد باشیم باید در این بخش‌ها دست به اقدامات اصولی بزنیم.

Play Video

کد ویدیودانلود

فیلم اصلی

خطیب جمعه تهران گفت: اصلاح شاخص درآمد‌های نفتی، شاخص سیاست‌های پولی­ و ارزی در اصلاح سیاست‌های مالی خلاصه می‌شود.

وی افزود: در اقتصاد امروز کشور سیاست‌های پولی، ارزی­ و سیاست‌های درآمد‌های نفتی به طور جدی متأثر از سیاست‌های مالی و بودجه ریزی است.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد گفت: بودجه کشور با درآمد‌های نفتی گره خورده و موجب شده سیاست‌های مالی، سیاست‌های پولی را تعریف کند.

وی افزود: دولت برای تبدیل درآمد‌های ارزی به ریال، بانک مرکزی را تحت فشار قرار می‌دهد و در نتیجه دارایی‌های بانک مرکزی افزایش و همین امر موجب رشد نقدینگی، رشد پایه پولی و در نتیجه کاهش ارزش پول ملی و قدرت خرید می‌شود و این یعنی اینکه دولت به درآمد‌های ارزی دسترسی دارد.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد گفت: آنجا که دولت­ به درآمد‌های نفتی دسترسی پیدا نمی‌کند باز به بانک مرکزی فشار می‌آورد و از بانک استقراض می‌کند.

وی افزود: بدهی دولت به بانک مرکزی، موجب رشد پایه پولی، رشد تورم­ و کاهش ارزش پول ملی و کاهش قدرت خرید مردم می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد گفت: تا آن زمانی که رابطه بودجه و درآمد‌های نفتی­ به ویژه هزینه‌های اداره کشور قطع نشود با مشکل تورم و چالش‌های مالی اقتصادی­ روبرو هستیم.

خطیب جمعه تهران با اشاره به اینکه باید از وضعیت موجود تحریم به نحو احسن استفاده کرد، گفت: در این شرایط که دشمن تحریم‌های ظالمانه را علیه ملت ایران بکار گرفته است این وضعیت می‌تواند فرصتی استثنایی برای اقتصاد ایران باشد.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد گفت: آمریکا بداند رهبری معظم انقلاب اسلامی مقرر کردند و قوای سه گانه حرکت خواهند کرد و در مسیر قطع بودجه به درآمد‌های نفت قدم‌های بلندی را برخواهند داشت.

وی افزود:­ با تحول در نظام بودجه ریزی کشور­ به سمت قله‌های قدرت اقتدار اقتصادی حرکت کنیم.

خطیب جمعه در پایان خطبه دوم نماز با قدردانی از پیروزی‌های اخیر تیم ملی والیبال آن را ناشی از ­مدیریت عاقلانه و باثبات دو دهه در ورزش والیبال دانست و گفت: توجه به ورزش همگانی و قهرمانی از توصیه‌های جدی رهبر معظم انقلاب و از گام‌های مؤثر برای خلق قدرت در نظام اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد افزود: در تمام حوزه‌ها باید مدیریت‌های متعهد، عاقل، عالم و متدین را شناسایی کنیم و در سایه مدیریت‌های باثبات راه را برای شکوفایی و اقتدار ملت ایران هموار کنیم.

 مسئولان ما در عمل به تقوا باید پیشگام باشند 

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی فرد در خطبه اول نماز جمعه امروز تهران افزود: توصیه به تقوا، شناخت صالحان و گام برداشتن در مسیر آنهاست.

وی با اشاره به هفتم تیر و شهادت آیت الله دکتر سید محمد حسینی بهشتی و ۷۲ تن از یاران وفادار ایشان گفت: توصیه به تقوا یعنی شناخت راه این شهیدان و همچنین شناخت راه ۱۵۰ شهید مکتب امام صادق (ع) که دیروز تشییع شدند و گام برداشتن در مسیر آنها.

خطیب جمعه تهران افزود: توصیه به تقوا قبل از این که متوجه توده‌های مردم باشد متوجه مسئولان و کسانی است که در رأس امور هستند و ما باید در این مسیر پیشگام باشیم و این مسیر، مسیر عزت و اقتدار ماست.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد گفت: قوه قضائیه در هفتم تیر با شناخت این منطق و برخورد قاطع با مفاسد و برخورداری از قسط و عدالت برای حقوق عامه مردم، راه را برای تداوم راه شهدا هموار می‌کند.

وی با اشاره به این که ما در آستانه شهادت امام صادق (ع) هستیم، افزود: امام صادق (ع) شخصیتی است که، مدرسه اهل بیت را با نام الهام بخش ایشان می‌شناسند و ایشان مظهر عدالت و خورشیدی پرفروغ هستند.

خطیب جمعه تهران گفت: در مدرسه علمی آن حضرت شخصیت‌های برجسته‌ای از جمله زراره ها، حشام بن حکم و جابربن حیان که با نام پدر شیمی شناخته می‌شود تربیت می‌شود و ما مفتخریم که در مدرسه این عالم برجسته زانو زده ایم.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد افزود: رئیس مذهب مالکی که از مذاهب اربعه اهل سنت است درباره شخصیت امام صادق (ع) می‌گوید «مانند امام صادق (ع) را چشمی ندیده، گوشی نشنیده و بر قلب هیچ انسانی مقام و منزلت بالای او خطور نکرده است» و شما هر قدر شخصیت امام صادق (ع) را بالا فرض کنید، امام صادق (ع) از آن بالاتر است.

وی گفت: امام صادق (ع) در مورد یکی از اصول کلیدی و محوری شریعت می‌فرماید: اسلام بر ۵ اصل استوار است نماز، زکات، حج، روزه و ولایت که رکن پنجم بسیار مهم است.

خطیب جمعه تهران افزود: ولایت به معنی ولایت رسول الله، ولایت علی بن ابیطالب و ولایت پیشوایان معصوم برای دریافت دین و مدیریت جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد گفت: زراره از آن حضرت می‌پرسد در این پنج رکن کدام یک از همه مهمتر است و امام می‌فرمایند؛ پذیرش ولایت صالحان افضل است و اگر ولایت باشد حج و روزه و نماز و امر به معروف هم هست و اگر ولایت باشد نظام مقتدر اسلامی شکل می‌گیرد و امت اسلام عزت و اقتدار پیدا می‌کند.

وی افزود:​ شخصی از امام می‌پرسد برخی از پیروان شما در صورت بروز اختلاف آیا اجازه دارند به نزد حاکمان ظالم بروند و امام می‌گوید؛ مراجعه به حاکمان ظالم مراجعه به طاغوت است و اگر حق خود را در این مراجعه دریافت کنند آن مال بر وی حرام است.

خطیب جمعه تهران گفت: مبادا به طاغوت و سلاطین ظلم مراجعه کنید ما باید در تمام زمان‌ها در مبارزه با طاغوت بایستیم امروز این طاغوت امریکا و مزدوران او است.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد افزود: فقیه عادل و صالح انتخاب کنید و به نزد او مراجعه کنید و هر حکمی که کرد از حکم او اطاعت کنید.

وی گفت: امام می‌گوید پیروان مدرسه پیامبر اگر رهبرشان حکم کرد و آن‌ها رأی او را رعایت نکنند، کار آن‌ها در حد شرک به خداست.

خطیب جمعه تهران افزود: شما نیاز به رهبری و مدیریت افراد صالح و عادل دارید، زیرا در زمان غیبت مدیریت جامعه اسلامی در دست توانای آنهاست.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد گفت: انقلاب در ۴۰ سال اول به دلیل مبانی حیات بخش اسلام و امامت و رهبری مبتنی بر آموزه‌های اسلام در این قله از اقتدار است و در گام دوم هم در مسیر اقتدار خواهد بود.

وی افزود: شما این دستان قدرتمند برآمده از آستین امت اسلام را در عراق، غزه، سوریه، یمن، لبنان و سراسر عالم اسلام می‌بینید که دستاورد رهبری فقیه، عادل، صالح، شجاع، مدیر و مدبر است.

کلید واژه ها: نماز جمعه


نظر شما :