ایران شاخصهای ابرقدرت بودن را از آمریکا گرفته‌ است

۰۲ مهر ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۱ کد : ۱۹۸۶۴۶۱ سرخط اخبار

ایرنا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ایران اسلامی شاخصهای ابرقدرت بودن را از آمریکا گرفته و به رؤیای نظم نوین جهانی آنها پایان بخشیده است.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالله حاجی صادقی دوشنبه شب در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در مدرسه علمیه فیضیه قم افزود: آمریکا دیگر فصل الخطاب هیچ منازعه ای در جهان نیست و هیچ کشوری به همراهی با آمریکا افتخار نمی کند و در برابر دولتهای مخالف قدرت ندارد.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: نظام ولایی در طول تاریخ اسلام برای نخستین بار به چهل سالگی رسیده و با وجود همه دشمنی ها، موانع و فتنه ها حرکت رو به جلو داشته و سنگرها را یکی پس از دیگری فتح میکند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه آمریکا و اسرائیل غاصب امروز نگران برخاستن حزب الله لندن و واشنگتن هستند، اظهار داشت: در طول انقلاب اسلامی شاید رنجها و سختیهایی وجود داشته است، اما انقلاب  هیچگاه عقبگرد نداشته و در جهان بسیار اثربخش بوده است.

وی در ادامه افزود: دشمنان با این تحلیل اشتباه که جمهوری اسلامی ایران ضعیف شده و توان دفع تهدیدات را نداشته و عکس العملی در برابر غربی نشان نخواهد داد و مردم و مسئولان از جنگ هراس دارند، به دنبال فشار حداکثری برکشورمان رفته اند.

حاجی صادقی با بیان اینکه با تدبیر رهبر معظم انقلاب پس از خروج آمریکا از برجام گفتمان جمهوری اسلامی تغییر یافته است، تصریح کرد: آمریکا پیش از این ۱۲ شرط ذلت آور برای مذاکره با کشورمان گذاشته بود، اما امروز برای مذاکره حتی در سطوح پایین تر التماس میکند.

وی با اشاره به انهدام پهپاد آمریکاییها در اوج پیچیدگی فنی و نظامی، آن را از الطاف پروردگار دانست و گفت: بدون تردید اسرائیل غاصب و عربستان می دانند که در صورت تعرض آمریکاییها به ایران اسلامی، نابود خواهند شد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران کاهش قیمت دلار پس از سقوط پهپاد را نشانه ای از تأثیر مقاومت و ایستادگی در برطرف شدن مشکلات اقتصادی عنوان کرد و افزود: امروز ایران اسلامی به لحاظ توان نظامی در مجموع امکانات و نیروی انسانی مخلص و متخصص در جهان بی نظیر است.

وی با بیان اینکه شکستهای مفتضحانه آمریکا هر روز در حال تکرار است، خاطرنشان کرد: امروز ابتکار عمل در دست جمهوری اسلامی ایران است و کشورمان در اوج عزت و اقتدار در منطقه و جهان قرار گرفته و همه مردم و مسؤولان به گفتمان مقاومت کاملا اعتقاد پیدا کرده اند.

حاجی صادقی با اشاره به ماندگاری، اثرگذاری و تقدس و معنویت نهضت عاشورای حسینی، گفت: هشت سال دفاع مقدس نیز همچون قیام اباعبدالله الحسین(ع) دارای این ویژگیهای برجسته بوده و جنگ و جهاد تا هنگامی که تقابل میان جبهه حق و باطل وجود دارد، ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه امروز جهاد کبیر، مقابله با تهاجم فکری و فرهنگی دشمنان است، اظهار داشت: دشمنان با قدرت هسته ای و حقوق بشر در کشورمان کاری ندارند و مشکل اصلی آنها فرمانبردار نبودن انقلاب اسلامی از آنهاست.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه به برکت دفاع مقدس، پیام انقلاب به سرتاسر جهان صادر شده است، تصریح کرد: ملت غیور ایران اسلامی همچون گذشته در دفاع از اسلام و انقلاب تا پای جان ایستاده است و روحانیت انقلابی باید توانمندی معنوی مردم را در این مسیر ارتقاء دهد.

وی بر ضرورت شناخت وظایف و تکالیف خود در برابر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تأکید کرد و گفت: روحانیت و حوزه های علمیه باید بندها و محورهای بیانیه گام دوم را بر اساس آموزه های دینی تبیین کرده و در برابر انحرافات از مسیر ارزشها و آرمانها پرسشگر و مطالبه گر باشد.

کلید واژه ها: ایران ایالات متحده امریکا


( ۱ )

نظر شما :