همکاری های مشترک بین پلیس ایران و چین افزایش می یابد

۲۷ آبان ۱۳۹۸ | ۱۲:۲۱ کد : ۱۹۸۷۵۸۲ سرخط اخبار

ایرنا- رییس دانشگاه علوم انتظامی جمهوری اسلامی ایران که در چین بسر می برد اظهار کرد همکاری های مشترک بین پلیس جمهوری اسلامی ایران و وزارت امنیت عمومی و پلیس چین که از سال های گذشته آغاز شده است توسعه و تقویت می یابد.

سردار «لطفعلی بختیاری» که با دعوت همتای چینی خود و به منظور شرکت در یازدهمین همایش بین المللی همکاری های آموزشی پلیس به پکن سفر کرده است روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: آشنایی با ظرفیت های متقابل دو کشور در حال انجام است دو طرف دارای برخی ظرفیت ها و مزیت ها هستند و طبیعتا چینی ها از مزیت هایی که در ایران وجود دارد استفاده خواهند کرد و ما هم از مزیت هایی که در چین وجود دارد بهره خواهیم برد.

او گفت: یاداشت همکاری مشترک که سال ۲۰۱۷ میلادی بین دو طرف امضا شده است زمینه های همکاری میان دو طرف در حوزه های تبادل دانشجو و استاد، اشتراک مقالات علمی و تولیدات علمی بین دو دانشگاه و همچنین استفاده از توانمندی هایی که در روش های علوم پلیسی وجود دارد را فراهم کرده است.

وی گفت: برگزاری دوره های آموزشی مشترک، شرکت در کنفرانس ها و همایش های مشترک و یاداشت تفاهمی که بین دانشگاه علوم انتظامی ایران و دانشگاه امنیت عمومی چین در سال گذشته در تهران امضا شد مقدمه ای برای توسعه و تقویت همکاری های علمی میان پلیس ایران و چین شد.

رییس دانشگاه علوم انتظامی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد در سال ۲۰۱۷ بازدیدی از دانشگاه امنیتی عمومی چین داشتیم و در آنجا مقدمات امضای یاداشت تفاهم و برگزاری دوره آموزشی با چین فراهم شد سال گذشته نیز رییس دانشگاه امنیت عمومی و معاون نیروی انسانی وزارت امنیت چین به تهران سفر و از دانشگاه علوم انتظامی ایران بازدید کردند و مجدد برای یازدهمین همایش بین المللی همکاری های آموزشی که اکنون در پکن در حال برگزاری است از پلیس ایران دعوت کردند.

سردار بختیاری در مورد این همایش نیز اظهار کرد در این همایش که با محوریت مبارزه با جریم سایبری در حال برگزاری است مقاله خوبی از طرف پلیس ایران و پلیس فتا ارایه شد در این همایش همچنین ظرفیت ها و توانمندی های دانشگاه علوم انتظامی ایران به شرکت کنندگان معرفی شد.

وی افزود: در کنار این همایش مذاکراتی با افسران و مسئولان آموزشی دانشگاه پلیس چین و برخی کشورهای شرکت کننده در همایش برگزار شد و همچنین از ظرفیت ها و توانمندی های آکادمی پلیس پکن بازدیدی صورت گرفت.

رییس دانشگاه علوم انتظامی جمهوری اسلامی ایران اظهار امیدواری کرد این تبادلات در حوزه های تبادل دانشجو، مشارکت در برگزاری دوره های آموزشی و همچنین اشتراک علوم پلیسی توسعه پیدا کند و از تجارب آموزشی و پژوهشی دو کشور برای مبارزه با جرم و جنایت استفاده شود.

سردار بختیاری افزود: همچنین در این همایش در مورد موضوع همایش سال آینده پیشنهاداتی از جمله مبارزه با جرایم سازمان یافته، جرایم سایبری و تروریسم ارایه شد و قرار شد دانشگا علوم انتظامی ایران مشارکت بیشتری در برگزاری این همایش داشته باشد.

کلید واژه ها: ایران و چین


نظر شما :