امارات خواهان کاهش تنش با ایران است

۱۹ آذر ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۲ کد : ۱۹۸۸۰۶۷ سرخط اخبار

یک روزنامه انگلیسی به نقل از یک دیپلمات غربی نوشت که با پادرمیانی برخی کشورهای عرب منطقه علائمی از کاهش تنش بین ایران و آمریکا ملاحظه می‌شود.

به گزارش افکارنیوز، ​به دنبال تبادل زندانی بین ایران و آمریکا در روزهای گذشته، یک نشریه انگلیسی روز دوشنبه به نقل از یک دیپلمات غربی از نقش کشورهای امارات عربی متحده و عمان در راستای تنش‌زدایی بین ایران و آمریکا در روزها و هفته‌های گذشته خبر داد.

اخبار سیاسی- روزنامه «ایندیپندنت» به نقل از یک دیپلمات غربی که نامی از او برده نشده، نوشت: «بیان این موضوع (تنش زدایی بین ایران و آمریکا) با توجه به این‌که آمریکایی‌ها هیچ مطلبی را با ما در میان نمی‌گذارند، دشوار است، اما واضح است که انگیزه‌ای برای آرام کردن اوضاع وجود دارد.»

این دیپلمات غربی در ادامه گفت، تغییر رویکرد امارات در قبال ایران در ایران در ماه‌های اخیر، به طور قابل توجهی میل کاخ سفید برای رویارویی با ایران را کاهش داده است.

روز شنبه جمهوری اسلامی ایران «ژیو وانگ» تبعه آمریکا را که به جرم جاسوسی و همکاری با آژانس اطلاعاتی آمریکا (سیا) در زندان به سر می‌برد، به ازای آزادی دکتر «مسعود سلیمانی» پژوهشگر برجسته ایرانی، آزاد کرد. آمریکا دکتر سلیمانی را به دلیل انتقال داروهای لازم برای درمان بیماران سرطانی، به نقض تحریم‌های ایران متهم کرده بود. 

به نوشته ایندیپندنت، این دیپلمات غربی در ادامه افزود: «امارات متحده عربی نقش مهمی را در این زمینه ایفا کرد و هفته‌های گذشته به آمریکا گفت که در هیچ اقدام نظامی علیه ایران مشارکت نخواهد کرد.»

 «تئودور کاراسیک» تحلیلگر ویژه امور منطقه نیز بر این باور است که امارات با توجه به درگیری‌های لیبی، خواستار کاهش فشار ایران و تمرکز کردن بر «لیبی» است.

ایندیپندنت در خاتمه نوشت، تحلیلگران بر این باورند که با وجود اغتشاشات اخیر در ایران بابت افزایش بهای بنزین، ایران به این نتیجه رسیده که قادر است از فشار اقتصادی آمریکا رهایی یابد.

کلید واژه ها: ایران و امارات


( ۱ )

نظر شما :