کرملین: زمینه سفر پوتین به اسرائیل مهیا می‌شود

۲۵ آذر ۱۳۹۸ | ۱۵:۱۹ کد : ۱۹۸۸۲۲۸ سرخط اخبار

سخنگوی کاخ کرملین امروز (دوشنبه) گفت، تدارکات برای سفر رئیس‌جمهوری روسیه به سرزمین‌های اشغالی در دست انجام است و دیدار این مقام با دونالد ترامپ در آنجا نامشخص است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه ۲۰ نوامبر تایید کرد که اواسط ژانویه به سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کند. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین امروز در جمع خبرنگاران گفت: «سفر رئیس‌جمهوری روسیه (به اسرائیل) واقعا در دست انجام است.» او در پاسخ به اینکه آیا پوتین قصد دارد با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در اسرائیل دیداری داشته باشد گفت، روسیه مطلع نیست که آیا ترامپ هم به اسرائیل می‌رود یا خیر.

زلنسکی به وعده خاتمه جنگ در دونباس عمل کند

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه همچنین گفت، در حالیکه پترو پوروشنکو، رئیس‌جمهوری پیشین اوکراین جنگ در دونباس را آغاز کرده است، رهبر کنونی، ولودیمیر زلنسکی مایل است تا به آن خاتمه دهد. به گفته او، مسکو امید دارد که زلنسکی وعده‌هایش را عملی کند.

پسکوف درباره اینکه آیا تفاوتی میان مواضع پوروشنکو و زلنسکی درباره بحران دونباس وجود دارد یا خیر گفت: «توجه به این اختلاف‌ها ارتباطی به مسکو ندارد اما مسلما بین مواضع آن‌ها اختلاف هست. یک رئیس جمهوری [پوروشنکو] جنگ را آغاز کرده، در حالی که رئیس جمهوری جدید [زلنسکی] پایان دادن به این جنگ را سنگ‌بنای وعده‌های انتخاباتی خود قرار داده است. امیدواریم که همه این موارد عملی شود، امیدواریم که کی‌یف بخش قابل توجهی از مسیر رسیدن به توافق‌های مینسک را طی کند.»

پوتین به داووس نمی‌رود

به گفته دیمیتری پسکوف، رئیس‌جمهوری روسیه قصد ندارد در گردهمایی جهانی اقتصاد که ژانویه در داووس سوئیس برگزار می‌شود، شرکت کند. این مجمع ۲۱ تا ۲۴ ژانویه (اول تا چهارم بهمن ماه) برگزار می‌شود. پسکوف به خبرنگاران گفت: «پوتین هیچ برنامه‌ای برای شرکت در مجمع داووس ندارد.»

کلید واژه ها: ولادیمیر پوتین اسرائیل روسیه روسیه و اسرائیل


( ۱ )

نظر شما :