حرکت قطارها میان چین و روسیه متوقف شد

۱۴ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۹ کد : ۱۹۸۹۲۹۳ سرخط اخبار

شرکت راه‌آهن روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا، حرکت قطارهای مسافری میان روسیه و چین متوقف می‌شود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، در  این بیانیه آمده است: با توجه به شیوع ویروس کرونا از امروز دوشنبه حرکت تمامی قطارهای مسافری با چین متوقف شده است و زمان بازگشایی مسیر هنوز مشخص نیست.

براساس آمار جدید وزارت بهداشت چین، تاکنون ۱۴ هزار و ۳۸۰ نفر در این کشور به این ویروس جدید مبتلا شده و در مجموع ۳۰۴ نفر جان باخته‌اند.

ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرده است.

دوره کمون یا نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی مرگ‌بار بین چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علائمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

این ویروس برخلاف ویروس سارس که در سال ۲۰۰۳ در چین شیوع پیدا کرد و پس از سرایت به ۲۶ کشور جهان ۸ هزار و ۱۰۰ نفر  را مبتلا کرد، در دوره نهفتگی نیز از فرد به فرد قابل انتقال است. کارشناسان تهدید واقعی کرونا را در همین قابلیت شیوع و انتشار گسترده آن می‌بینند.  

 
 
 

کلید واژه ها: چین و روسیه


نظر شما :