سخنگوی وزارت امور خارجه: انتخابات صدای مردم ایران است

۰۱ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۴ کد : ۱۹۸۹۶۸۴ سرخط اخبار

ایرنا- سخنگوی وزارت امورخارجه انتخابات را صدای مردم ایران دانست و گفت: چهار دهه استقلال، قدرت و امنیت از همین صندوق‌های رای به دست آمده است.

«سیدعباس موسوی» روز پنجشنبه در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: انتخابات صدای مردم است و برگزاری تقریبا هر سال یک انتخابات و همه‌پرسی پس از انقلاب، تجربه ای بی نظیر در مردم سالاری این خطه است.

سخنگوی وزارت خارجه حق تعیین سرنوشت برای ایرانیان را یک حق ذاتی توصیف و تصریح کرد: چهار دهه استقلال، قدرت و امنیت درون زای ما هم از صندوق های رای به دست آمده است.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میان‌ دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری دوم اسفند سال جاری برگزار می شود. بنا به اعلام ستاد انتخابات استان تهران، شمار افراد واجد شرایط حق رای در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در این استان، تعداد ۹ میلیون و ۶۴۴ هزار و ۹۸۱ نفر است که تعداد ۲۰۰ هزار و ۱۹۸ نفر رای اولی هستند.  

در کل کشور ۵۷ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۱۵۹ نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد،  ۲ میلیون و ۹۳۱ هزار و ۷۶۶ نفر کسانی هستند که با رسیدن به سن ۱۸ سالگی برای اولین بار می توانند در انتخابات شرکت کنند. تعداد ۶ هزار و ۶۸۹ شعبه اخذ رای نیز در استان تهران برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای خبرگان رهبری پیش بینی شده که از این تعداد،  ۶ هزار و ۱۱۲ شعبه شهری، ۵۷۷ شعبه روستایی و ۴۶۱ شعبه سیار اخذ رای است.

با توجه به اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای خبرگان رهبری به طور همزمان در روز دوم اسفند ماه برگزار می شود در مجموع حدود ۱۳ هزار و ۳۷۸ صندوق اخذ رای و ۱۱ میلیون برگ تعرفه در شعب اخذ رای استان تهران پیش بینی و توزیع شده است.

کلید واژه ها: سید عباس موسوی


نظر شما :