مراسم تحلیف «غنی» و «عبدالله» برگزار می‌شود؛ پادرمیانی آمریکا جواب نداد

۱۹ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۶:۱۷ کد : ۱۹۹۰۰۷۴ سرخط اخبار

سپیدار و ارگ در حالی برای برگزاری مراسم تحلیف به‌طور جداگانه آماده می‌شوند که مذاکرات متوالی آمریکایی‌ها با عبدالله عبدالله با شکست روبه‌رو شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، سپیدار و ارگ در حالی برای برگزاری مراسم تحلیف به‌طور جداگانه آماده می‌شوند که مذاکرات متوالی آمریکایی‌ها با عبدالله عبدالله با شکست روبرو شده است.

پس از ساعت‌ها گفت‌وگو میان ساکنان ارگ و سپیدار با یکدیگر، اما این مذاکرات به نتیجه‌ای نرسیده و قرار است «غنی» مراسم تحلیف خود را در ارگ با حضور شماری از سفرا و نمایندگان کشورهای خارجی برگزار کند.

همچنین عبدالله نیز بر اساس آنچه که سپیدار اعلام کرده بود، مراسم تحلیف خود را به‌طور جداگانه برگزار می‌کند.

مراسم تحلیف ریاست جمهوری اشرف غنی و عبدالله عبدالله که قرار بود صبح امروز در ارگ و سپیدار برگزار شود، به تعویق افتاد.

آمادگی‌ها برای برگزاری هر دو مراسم امروز دوشنبه، ۱۹ حوت، در ارگ ریاست جمهوری و قصر سپیدار گرفته شده است.

گفته می‌شود دیپلمات‌های کشورهای خارجی از جمله زلمی خلیلزاد فرستاده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان از روزهای گذشته تاکنون مشغول میانجیگری برای حل این اختلافات میان غنی و عبدالله بوده‌اند.

تنش‌ها میان دو طرف زمانی اوج گرفت که کمیسیون انتخابات محمد اشرف غنی را به عنوان رییس جمهوری جدید برنده انتخابات اعلام کرد.

ساعاتی پس اعلام نتایج عبدالله عبدالله در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که یک حکومت فراگیر را شکل خواهد داد. این در حالی است که تنها چند کشور معدود پیروزی اشرف غنی را به وی تبریک گفتند اما کشورهای دیگر خواهان حل بحران انتخاباتی شدند.

گزارش‌ها از فضای ملتهب ارگ و سپیدار خبر می‌دهند. شمار زیادی از هوادران عبدالله به سپیدار رفته و رییس اجراییه دقایقی در میان آنها ظاهر شد. 

در بحبحوحه مذاکرات ارگ و سپیدار، عبدالله در توئیتی به‌طور تلویحی اعلام کرد که دیگر اهل مصالحه نخواهد بود و باطل شدن تمام آرای جعلی تنها راه برون رفت از بحران است.

تا دقایقی دیگر قرار است سپیدار و ارگ شاهد مراسم تحلیف 2 رییس‌جمهور افغانستان باشند.

کلید واژه ها: افغانستان


نظر شما :