فعال صلح آمریکایی: تحریم ها علیه ایران برای کمک به مهار کرونا لغو شود

۲۷ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۳:۴۹ کد : ۱۹۹۰۲۳۴ سرخط اخبار

 «میدیا بنجامین» بنیانگذار گروه صلح‌طلب آمریکایی «کدپینک» به همراه گروه خود که لباس های سراسری سفید کادر پزشکی مبارزه با کرونا را بر تن داشتند، با تجمع جلوی وزارت خزانه داری آمریکا تاکید کرد واشنگتن باید برای ریشه‌کنی بحران کرونا در خاورمیانه تحریم‌های ایران را لغو کند.

به گزارش ایرنا، «میدیا بنجامین» که موسسه «تبادل جهانی  (Global Exchange) و «کدپینک: زنان برای صلح» را تاسیس کرده است از فعالان صلح بین المللی است و در مقاله ای نیز  به تازگی در تارنمای «کامن دریمز» منتشر شده درباره بحران همه گیری ویروس کرونا می نویسد:  «همه گیری ویروس کرونا نشان می دهد که زندگی ما در جامعه جهانی چقدر در هم تنیده شده است و این ویروس فرصت منحصر به فردی در اختیار ما قرار داده تا به طور خاص بررسی کنیم که چگونه آسیب های عمدی ای که به نظام سلامت و مراقبت های بهداشتی یک کشور وارد شده است، می تواند رسیدگی به بیماری های همه گیر را برای کل جهان سخت تر کند.»

وی به همراه گروه خود که هموار پیراهن های صورتی رنگ بر تن می کنند، با پلاکاردهایی که روی آنها نوشته شده بود «تحریم های ایران را لغو کنید، ویروس کرونا را متوقف کنید، جلوی وزارت خزانه داری آمریکا حضور پیدا کرد. تعدادی از همراهان وی نیز لباس های سراسری سفید رنگی را که پزشکان و پرستاران مبارز با کرونا بر تن می کنند پوشیده بودند.

بنجامین با اشاره به تاثیرهای مثبت توافق هسته ای ایران در کاهش تاثیرات منفی تحریم های اقتصادی آمریکا، خروج آمریکا از برجام و اعمال مجدد تحریم های سنگین از سوی تیم ترامپ را علیه تهران یادآور می شود. وی در همین راستا می افزاید:  «تجدید تحریم ها تأثیر مخربی بر اقتصاد و زندگی مردم ایران برجا گذاشته است. قرار بود کمک های بشردوستانه - غذا و دارو، مشمول تحریم ها نشوند اما در عمل این طور نبوده است.  شرکت های حمل و نقل و بیمه و بانک ها نمی خواهند به خاطر معامله با ایران ریسک کنند.

این فعال صلح در ادامه تاکید می کند:  «حتی پیش از آنکه ایران دیگر نتواند به خاطر تحریم بانک مرکزی خود از سوی تیم ترامپ،  کیت آزمایش ویروس کرونا، دستگاه های تنفسی، داروهای ضد ویروسی و سایر ابزار و تجهیزات لازم برای کاهش سرعت گسترس ویروس کرونا و نجات زندگی انسان ها را تهیه کند، باز هم ایرانی ها برای دستیابی به داروهای حیاتی با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کردند.

«سازمان دیده بان حقوق بشر (HRW)در اکتبر سال ۲۰۱۹ در گزارشی نوشت: تحریم های آمریکا [علیه ایران] باعث شده تا بانک ها و شرکت های سراسر جهان از تجارت (تجهیزات و مواد) انسان دوستانه با ایران خودداری کنند و ایرانی هایی را که به بیماری های نادر یا پیچیده مبتلا هستند و نمی توانند به دارو یا درمان مورد نیاز خود دست پیدا کنند، به حال خود رها کنند.»

بنیانگذار این موسسه صلح طلب در ادامه می افزاید: «بیماران مبتلا به لوسمی، صرع، بیماری پروانه ای (ای. بی)، مجروحان شیمیایی جنگ هشت ساله ایران و عراق برخی از افرادی هستند که نتوانسته اند به داروهای حیاتی خود دست پیدا کنند. حالا بیماران ویروس کرونا هم به این فهرست اضافه شده است.»

کلید واژه ها: تحریم ایران کرونا


نظر شما :