خط دریایی بین بندر جاسک و السویق عمان راه اندازی شد

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۵ کد : ۱۹۹۱۲۲۸ سرخط اخبار

ایرنا - یک پایگاه خبری عمان از راه اندازی خط حمل و نقل مستقیم دریایی بین بندر " جاسک " در جنوب ایران و بندر " السویق " عمان خبر داد.

پایگاه خبری اثیر عمان روز سه شنبه نوشت: این خط حمل و نقل دریایی بین بنادر یاد شده توسط شرکت " مرافی " و به عنوان بخشی از ابتکارات این شرکت در ایجاد خطوط مستقیم تجاری با جمهوری اسلامی ایران و با همکاری با بخش خصوصی راه اندازی شده است. 

بر اساس اعلام شرکت مرافی، خط تجاری جدید دریایی بین ایران و عمان از برنامه فعلی برای تامین تقاضا در بازار محلی ( عمان ) پشتیبانی می کند و عملیات حمل و نقل در این خط از امروز ۵ می ۲۰۲۰ ( سه شنبه ) آغاز می‌شود.

پیش از این خط مستقیم کشتیرانی بین بندرعباس ایران و بندر السویق عمان ( هر هفته پنج کشتی باری برای تبادل کالا بین دو کشور در این خط تردد می کند) راه اندازی شده بود.  

بندر السویق در شمال عمان و در فاصله ۱۱۲ کیلومتری مسقط قرار دارد و بیشتر برای ماهیگیری مورد استفاده قرار می‌گیرد و شناورهای کمتر از پنج هزار تُن می‌توانند در آن پهلو بگیرند.

عمان همسایه جنوبی و پنج میلیون نفری ایران از لحاظ امکانات بندری، جایگاه سوم را در خاورمیانه دارد و در سال ۹۷ بیش از بر یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون دلار مبادلات تجاری با ایران داشته است. 

کلید واژه ها: ایران و عمان


( ۳ )

نظر شما :