بازگشت گردشگران به مصر با شرایط ویژه

۲۶ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۳:۴۴ کد : ۱۹۹۲۳۲۸ سرخط اخبار

وزارت گردشگری و آثار تاریخی مصر از بازگشت گردشگران خارجی به این کشور از ابتدای ماه میلادی آینده پس از چندین ماه خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از اِی بی سی نیوز، مصر برخی از مقاصد گردشگری خود را که در مناطق کم‌خطر از لحاظ شیوع ویروس کرونا قرار دارند، از تاریخ اول جولای برای سفرهای چارتر بین‌الملی بازگشایی خواهد کرد. 

دولت مصر امیدوار است بتواند گردشگران را به سمت مقاصد معروفی جذب کند که در فاصله دورتری از مناطق شیوع ویروس کرونا در این کشور قرار دارند. جنوب شبه جزیره سینا و سواحل شرم‌الشیخ، مناطق گردشگری دریای سرخ و شهر مرسی مطروح در کرانه دریای مدیترانه از جمله این مناطق هستند. 

مصر در حالی تصمیم به بازگرداندن گردشگران گرفته که شهرهای بزرگ این کشور چون قاهره همچنان درگیر ویروس کرونا هستند و وزارت بهداشت مصر اعلام کرده تاکنون ۳۹ هزار مورد ابتلا و ۱۳۷۷ مورد مرگ ناشی از ویروس کرونا در این کشور به ثبت رسیده که بالاترین آمار مرگ و میر در دنیای عرب محسوب می‌شود. 

فرودگاه قاهره همچنان برای پروازهای خارجی بین‌المللی بسته است و پارک‌های عمومی و سواحل نیز تا انتهای ماه ژوئن تعطیل خواهند ماند.

مجله «اجیپت تودی» نیز از مجموعه‌ای از مشوق‌هایی خبر داده که دولت مصر برای خطوط هوایی و گردشگران درنظر گرفته تا از این طریق به صنعت گردشگری خود رونق دهد. از جمله این امتیازها می‌توان به ۱۰ درصد تخفیف برای هر گالن سوخت هواپیماها، ۵۰ درصد تخفیف برای هزینه فرود و حمل و نقل، تخفیف ۲۰ درصدی همه موزه‌ها و اماکن تاریخ تحت نظارت شورای عالی آثار تاریخی مصر و همچنین تخفیف ویژه بازید از اماکن تاریخی و گردشگری برای گردشگرانی که از خطوط هوایی مصری (EgyptAir یا Air Cairo) استفاده کنند، اشاره کرد. 

اقتصاد مصر به شدت به درآمدهای حاصل از گردشگری وابسته است که ۱۲ درصد از تولید ناخالص ملی این کشور را به خود اختصاص می‌دهد و دولت این کشور بیم آن دارد که ادامه شرایط قرنطینه‌ای به اقتصاد این کشور صدمه جدی وارد کند. 

مصر تاکنون ۲.۸ میلیارد دلار کمک مالی از صندوق بین‌المللی پول دریافت کرده و هفته گذشته نیز برای گرفتن یک وام ۵.۲ میلیارد دلاری برای مقابله با تاثیرات منفی شیوع ویروس کرونا با صندوق بین‌المللی پول به توافق رسید.

کلید واژه ها: مصر


نظر شما :