حزب اتحاد ملت: مجامع بین‌المللی به ویژه دولت و ملت ایران به یاری مردم لبنان بشتابند

۱۸ مرداد ۱۳۹۹ | ۲۳:۳۹ کد : ۱۹۹۴۱۷۷ سرخط اخبار

حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در بیانیه ای با ملت لبنان ابراز همدردی کرد.

به گزارش ایسنا؛ حزب اتحاد ملت در بیانیه‌ای اعلام کرد:

فاجعه انفجار مهیب در بندرگاه بیروت و خسارت‌های فراوان و غیر قابل جبرانی که به جان و مال شهروندان این شهر بزرگ و دوست‌داشتنی، وارد آورد مصیبتی نیست که تنها ملت شریف لبنان را داغدار کرده باشد.

این فاجعه را باید در زمره فجایع بزرگ انسانی قلمداد کرد و در مصیبت ملت لبنان خود را سوگمندانه شریک دانست.

جانباختن نزدیک به ۲۰۰ نفر که هر ساعت بر شمار آنان افزوده می‌شود، ده‌ها مفقود و هزاران مجروح و میلیاردها دلار خسارت به زیرساخت‌ها، ذخایر استراتژیک غذایی، منازل و مراکز کسب و کار بیروت و بی‌خانمانی ده‌ها هزار نفر از شهروندان، گوشه‌ای از خسارات ناشی از انفجار مهیب عصر  سه‌شنبه در بندرگاه گمرکی بیروت است.

لبنان ماه‌هاست که در رنج و گرفتاری است. مشکلات پیچیده سیاسی و اقتصادی، مشکلات ناشی از همه‌گیری جهانی ویروس کرونا، فشارهای مستقیم و غیر مستقیم به اقتصاد لبنان از سوی قدرت‌های جهانی، اختلاف‌ها و تعارض‌های داخلی و هزینه‌هایی که ملت لبنان برای ایستادگی در برابر همسایه اشغالگر جنوبی خود می‌پردازد و اکنون ابعاد باورنکردنی این فاجعه بزرگ، هر انسان شرافتمند در سراسر جهان را متأثر از آلام لبنان می‌کند.

حزب اتحاد ملت ایران اسلامی، با ابراز نهایت همدردی و تسلیت به ملت عزیز لبنان، خود را در کنار آنان می داند و به سهم خود از دولت‌ها و مجامع بین‌المللی و نهادهای مردمی جهان به خصوص دولت و ملت ایران می‌خواهد که با تمام توان و امکان مقدور به یاری ملت لبنان بشتابند.

خداوند نگاه‌دار لبنان و ملت بزرگ و شریف آن باد.»

انتهای پیام

 
 
 


نظر شما :