شادی عراقی‌ها از شکست آمریکا در مقابل ایران

۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۶ کد : ۱۹۹۴۴۳۵ سرخط اخبار

 شکست سیاسی آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل برای دومین بار در تمدید تحریم تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران، همه علاقه‌مندان به ایران و محور مقاومت را در عراق به وجد آورده است.

به گزارش ایرنا، خبر این شکست امروز (شنبه) به صورت گسترده در صدر اخبار رسانه‌های مختلف تلویزیونی، خبرگزاری‌ها و تارنماهای خبری عراق قرار گرفته و برخی از صاحب‌نظران این کشور در این باره مقاله‌ها و یادداشت‌هایی منتشر کردند.

پیروزی ایران در شورای امنیت در ناکام گذاشتن طرح آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی کشورمان به دلیل اینکه همزمان با دو اتفاق مهم یکی، سالروز پیروزی «حزب الله» لبنان در جنگ ۳۳ روزه علیه رژیم صهیونیستی و دوم، اعلام توافق بر سر عادی‌سازی روابط بین امارات و رژیم صهیونیستی بود، بیش از پیش در بازتاب گسترده‌تر این رویداد در داخل عراق اثرگذار بوده است.

شبکه‌های اجتماعی عراق امروز سرشار از توئیت‌های گوناگون است که با هشتگ «#ایران_تنتصر» (ایران پیروز می‌شود) به این موضوع واکنش نشان داده‌اند.

یکی از کاربران زن به نام «نور»  نوشته است: «شورای امنیت با طرح آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران رسما مخالفت کرد، پیروزی دیگری به صفحه عزت و کرامت و دولت اسلام اصیل محمدی (ص)، ایران اضافه شد».

او با اشاره به سیاست شرم‌آور عادی‌سازی روابط که اعراب با رژیم صهیونیستی در پیش گرفته‌اند، افزود: عرب‌های حوزه خلیج فارس و دنباله‌های رژیم صهیونیستی پس از این پیروزی ایران، عزادار شده‌اند.

برخی از فعالان رسانه‌ای عراق نیز به همین مناسبت یادداشت‌ها و مقاله‌هایی نیز منتشر کرده‌اند.

«حازم احمد» از فعالان رسانه‌ای عراق در این باره نوشت که همزمانی مخالفت شورای امنیت با طرح آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران با سالروز پیروزی حزب الله علیه ارتش رژیم صهیونیستی در ۱۴ اوت ۲۰۰۶ اتفاقی نبوده، بلکه یک مشیت الهی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد که روسیه و چین با این طرح مخالفت کردند و انگلیس و فرانسه و آلمان و هشت عضو دیگر شورای امنیت از دادن رای خودداری کرده و تنها آمریکا و جمهوری کوچک دومنیکن به نفع این طرح رای داده، یعنی ۱۳ کشور از مجموع ۱۵ کشور عضو شورای امنیت سازمان ملل از ایران حمایت کردند.

«مازن البعیجی» دیگر فعال رسانه‌ای عراق نیز در یادداشتی پیروزی دوباره دیپلماسی ایران را برخاسته از صبری دانست که مردمان این کشور سال‌ها است که در صنعت زیبای فرش‌بافی فراگرفته و با صبر و پشتکار خود این تابلو فرش‌های زیبا را خلق می‌کنند.

وی ادامه داد که ولی فقیه با صبر و ذکاوت سیاسی و مسوولانی که می‌توانند جهان را با مطالبات به حق و مظلومیت خود قانع کنند، باعث شده تا آمریکا با همه قدرت و نهادهایی که در اختیار دارد از جمله شورای امنیت، در اعمال فشار بر این کشور ناکام بماند.

برخی از رسانه‌های مهم عراق نیز امروز درباره این پیروزی عنوان‌هایی برگزیده‌اند که همگی اعلام پیروزی دیپلماتیک ایران را در مقابل آمریکا انعکاس می‌دهد.

خبرگزاری «بغداد الیوم» نوشته است که شورای امنیت سازمان ملل با طرح آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران مخالفت کرد.

خبرگزاری «نینا» نزدیک به کانون خبرنگاران عراق نیز نوشته است: آمریکا در تمدید تحریم بین‌المللی تسلیحاتی ایران به دلیل «وتو» روسیه و چین در شورای امنیت ناکام ماند.

تارنمای خبری تلویزیون «السومریه عراق» هم در این راستا نوشت که آمریکا به دلیل وتو روسیه و چین در تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران در شورای امنیت ناکام ماند.

رسانه‌های وابسته به محود مقاومت در عراق نیز به طور گسترده‌ای به این اتفاق مهم واکنش داده و در صدر خبرهای خود گنجانده و آن را نشانه پیروزی کل محور مقاومت قلمداد کرده‌اند.

انتظار می‌رود که این پیروزی ایران در سازمان ملل در روزهای آینده نیز همچنان از موضوع‌ها و سوژه‌های مورد توجه رسانه‌ها و صاحب‌نظران به ویژه علاقه‌مندان به ایران و محور مقاومت در عراق باشد.


( ۱ )

نظر شما :