ایران بیشترین محبوبیت را در افکار عمومی کشورهای عربی دارد

۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | ۰۹:۲۶ کد : ۱۹۹۵۵۹۲ سرخط اخبار

روزنامه کیهان در ویژههای خود نوشت: در پی سازش اخیر امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی، تارنمای ایتالیایی «نوتیتزیه جئوپولیتیکه» نوشت: هدف میزبانی دونالد ترامپ از امضای توافق‌نامه سازش، به فراموشی کشاندن راهبرد قدیمی کشورهای عربی برای تشکیل کشور مستقل فلسطینی است. واقعیت تلخ این است که آنها دیگر برای تشکیل یک کشور مستقل فلسطین اهمیتی قائل نیستند؛ و فلسطینی‌ها دیگر نمی‌توانند بر روی حمایت برخی دولت‌های عرب خود حساب کنند و اوضاع فلسطینی‌ها به مراتب بدتر شده است.

کشورهای عربی بدون اهمیت دادن به سرنوشت فلسطینی‌ها، با اسرائیل توافق‌ می‌کنند چراکه حکام بیشتر شیخ‌نشین‌های حاشیه خلیج‌فارس با کمک انگلیس در کشورهای متبوع خود به قدرت رسیده‌اند و بنابراین سیاست‌های دوستانه‌ای با قدرت‌های غربی، به‌ویژه با آمریکا برقرار کرده‌اند.

خبرها حاکیست دولت ترامپ دیگر کشورهای عربی را نیز برای پیروی از امارات و بحرین در سازش با اسرائیل تحت فشار گذاشته است تا بلکه بتواند دستاورد دیپلماتیک قابل توجهی را پیش از انتخابات ماه نوامبر آینده ارائه دهد.

اکنون ایران است که با حمایت از آرمان‌ فلسطین در شرایط کنونی منطقه، بیشترین محبوبیت را نزد افکار عمومی کشورهای عربی دارد.


( ۶ )

نظر شما :