کرملین: روی کار آمدن بایدن تغییری برای روسیه در پی ندارد

۰۱ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۵:۵۳ کد : ۱۹۹۹۲۵۲ سرخط اخبار

سخنگوی کرملین با تاکید مجدد بر تعهدات مسکو در یافتن روابط بهتر با واشنگتن گفت، کرملین به تحلیف بایدن چشم ندوخته چون در حقیقت، روی کار آمدن وی تغییری برای روسیه در پی ندارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در پاسخ به سوالی درباره اینکه روی کار آمدن بایدن برای روسیه چه معنایی دارد، گفت: کرملین به برگزاری مراسم تحلیف بایدن چشم ندوخته است. چیزی در روسیه تغییر نمی‌کند. روسیه همانند سال‌های قبل به کارش ادامه می‌دهد و به دنبال روابط خوب با آمریکاست. این به بایدن و تیمش بستگی دارد که آیا واشنگتن تمایل و خواسته سیاسی برای انجام این کار دارد یا خیر. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه بار دیگر پیروزی بایدن را تبریک گفته است.

وی افزود: می‌دانید که پوتین همواره به دنبال پیشرفت در روابط بین دو کشور بوده اما متاسفانه ما هیچ اقدام متقابلی از سوی آمریکا ندیده‌ایم.

سخنگوی کرملین همچنین گفت: پوتین هرگز با ترامپ در روزهای شورش به کنگره گفتگوی تلفنی نداشته است.

این در حالیست که هیلاری کلینتون، وزیر خارجه پیشین آمریکا گفته بود که می‌خواهد بداند آیا ترامپ با پوتین گفتگویی داشته است یا خیر.

پسکوف ادامه داد: هیچ گفتگویی در آن روزهای متشنج در آمریکا بین رهبران دو کشور انجام نشده است.

وی گفت: جهان حمایت آمریکا از تمدید نیواستارت را مورد استقبال قرار می‌دهد. مسکو این مساله را مورد استقبال قرار خواهد داد اگر که واشنگتن حمایتش را از نیواستارت اعلام کند.

آنتونی بلینکن، کاندیدای بایدن برای وزارت خارجه آمریکا در جریان جلسه تاییدیه سنا گفته بود: دولت بایدن به سرعت برنامه‌هایی را برای همکاری با روسیه درباره پیمان کاهش سلاح‌های استراتژیک موسوم به نیواستارت آغاز می‌کند.

پسکوف درباره این مساله گفت:‌ کارشناسان ما می‌دانند که رویکرد بایدن در قبال روابط بین دو کشور خوب است. اگر ایدئولوژی اصلی بایدن تغییر نکرده باشد، ما می‌دانیم که چه انتظاراتی وجود دارد. روسیه همواره از پیمان نیواستارت حمایت کرده است.

سخنگوی کرملین ادامه داد: اگر شرکای آمریکایی ما واقعا خواسته سیاسی خود را برای حفظ این پیمان نشان دهند، می‌توان آن را مورد استقبال قرار داد.


نظر شما :