فارن پالسی نوشت فشارها به بایدن برای لغو دائم معاملات تسلیحاتی با عربستان و امارات

۲۵ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۲:۱۷ کد : ۱۹۹۹۹۸۲ سرخط اخبار

یک مجله خبری آمریکایی از فشارها بر رئیس جمهوری این کشور برای لغو همیشگی معاملات تسلیحاتی منعقد شده میان واشنگتن با ریاض و ابوظبی پرده برداشت.

به گزارش ایسنا، مجله خبری فارن پالسی در گزارشی نوشت که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا با فشارهای زیادی برای لغو دائم معاملات تسلیحاتی منعقد شده با عربستان و امارات مواجه است.

طبق نوشته این مجله، نخستین اقدام بایدن در سیاست خارجه آمریکا ۱۸۰ درجه روابط با عربستان را تغییر داد و وی حمایت نظامی از ریاض در یمن را متوقف و معاملات تسلیحاتی با این کشور را به حالت تعلیق درآورد.

فارن پالیسی همچنین آورده است: گروه‌های جریان پیشرو حزب دموکرات آمریکا از این اقدامات استقبال کردند، اما آنها را کافی نمی دانند و ۴۰ گروه و شمار قابل توجهی از افراد سرشناس در این جریان از بایدن خواسته‌اند که معاملات تسلیحاتی میلیاردها دلاری با عربستان و امارات را برای همیشه لغو بکند.

این مجله در ادامه نوشت: نامه‌ای به بایدن ارسال شده است و در آن آمده است؛ حزب پیشرو که به بایدن برای رسیدن به کاخ سفید کمک کرد فشارها بر دولت وی را افزایش داده تا از برخی اهداف در سیاست خارجه به ویژه روابط واشنگتن با عربستان و امارات حمایت کند.

در این نامه از بایدن خواسته شده است که ۲۸ معامله تسلیحاتی امضا شده با کشورهای عرب حوزه خلیج فارس به ارزش ۳۶.۵ میلیارد دلار ازجمله فروش جنگنده‌های اف۳۵ به امارات و بمب‌ها به عربستان را لغو کند.

انتهای پیام


نظر شما :