ترامپ برای یکشنبه چه برگی در آستین دارد؟

۰۹ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۲:۲۶ کد : ۲۰۰۰۳۸۲ سرخط اخبار

کنفرانس "اقدام سیاسی محافظه‌کار" در آمریکا موسوم به «سی‌پک» در مرکز همایش‌های ملی گیلورد در «نشنال هاربر» ایالت مریلند آغاز به کار کرده است.

به گزارش ایسنا، در این گردهمایی فعالان راست‌گرا از سراسر ایالات متحده که از روز جمعه آغاز شد، سخنران اصلی دونالد ترامپ خواهد بود. این سومین حضور پیاپی او در این کنفرانس خواهد بود. آخرین حضور او در این کنفرانس پس از بازگشت رئیس جمهور سابق از هانوی در ویتنام برای مذاکره با کیم جونگ اون از کره شمالی بر سر زرادخانه هسته‌ای پیونگ یانگ انجام شد.

این کنفرانس در سال ۱۹۷۴ از سوی «اتحادیه محافظه‌کار آمریکا» و «جوانان آمریکایی برای آزادی» تاسیس شد و اولین سخنران آن رونالد ریگان، فرماندار وقت کالیفرنیا و نامزد آتی انتخابات ریاست جمهوری دو سال بعد، بود. ریگان از آن فرصت برای تشریح دیدگاه‌های خود در مقابل نمایندگانی از سراسر آمریکا بهره‌برداری کرد.

از آن زمان، این کنفرانس به یک گردهمایی سالانه بسیار تأثیرگذار تبدیل شده است. این رویداد فرصتی برای محافظه‌کاران آمریکایی برای تبادل نظر درباره مجموعه‌ای از موضوعات مربوط به نظام ارزشی آنها، از حق حمل سلاح مطابق با متمم دوم قانون اساسی (آزادی داشتن سلاح) گرفته تا ممنوعیت سقط جنین، فراهم می‌کند.

این رویداد در تلاش بوده است تا در سال‌های اخیر خود را از برچسب «آلت‌رایت» (افراطیان دست راستی) مبرا کند. این رویداد در سال ۲۰۱۶ دعوت‌نامه میلو ییناپولوس را لغو کرد و در سال ۲۰۱۷ جلوی حضور ریچارد اسپنسر نئو نازی را به دلیل دیدگاه‌های برتری جویانه سفیدپوستان گرفت. اما این کنفرانس با نشریه برات‌بار و مدیر سابق آن و استراتژیست ارشد کاخ سفید استیو بَنِن همکاری خود را حفظ کرده است.

سی‌پک در آن زمان به این سو به خانه طرفداران ترامپ تبدیل شده است. در سال ۲۰۱۷ حاضران در سخنرانی او به نشانه تمسخر ادعای تبانی ستاد انتخاباتی او و کرملین پرچم‌های روسیه را در دست چرخاندند.

به نوشته ایندیپندنت، از جمله عناوین سمینارهای اخیر سی‌پک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:  «دانشگاه کیم جونگ اونی: چگونه دانشگاه‌ها به اردوگاه‌های بازآموزی ایدئولوژیک تبدیل می‌شوند»، «کلانتر جدید در شهر: چگونه ترامپ آژانس‌های دولتی قانون‌گریز را سرنگون می‌کند» و «داستان یک هماغوشی: چگونه چپ افراطی و رسانه‌های جریان اصلی با هم معاشقه می‌کنند.» این عناوین گویای طعم و مزه احساسات طرفدار ترامپ است که در این رویداد شرکت می‌کنند.

این رویداد همچنین سنگر طرفداران «انجمن ملی اسلحه» است. سال گذشته وین لاپیر معاون اجرایی این انجمن گفت که طرفداران کنترل اسلحه «از آزادی نفرت دارند.» آن اظهارات تنها کمی بیشتر از یک هفته پس از تیراندازی در دبیرستانی در فلوریدا موجب بحث و جدل زیاد شد.

علاوه بر ترامپ، سخنرانان دیگر امسال عبارتند از معاون رئیس جمهور سابق مایک پنس، معاون دستیار سابق رئیس جمهور سباستین گورکا، نایجل فاراژ، حامی پرشور بریتانیایی برگزیت، مشاور سیاسی رحیم کسام، به علاوه مجریان فاکس نیوز لورا اینگرام و قاضی جینین پیرو.

از چهره‌های مشهور سیاسی می‌توان به بازیگر هالیوود گری سینیز، برنده جام فوتبال آمریکایی بنجامین واتسون، فعالان راست‌گرای آمریکایی-آفریقایی دایمند و سیلک، و  کندس اونز اشاره کرد. خانم اونز یک مفسر رک‌گوی راست‌گرا است که به دلیل انتقاد از جنبش «جان سیاهان ارزش دارد» مشهور است. وی هنگامی به شهرت رسید که خواننده رپ کانیه وست در توییتر نوشت که کارهایش او را به وجد می‌آورد.

آنتونیا اوکافور، مدیر اجرایی امپاورد، سازمان فمینیستی طرفدار حمل سلاح، و لیلا گریس رز، رئیس گروه ضد سقط جنین موسوم به «لایو اکشن» از دیگر حاضران در این رویداد خواهند بود.

نمایندگان جمهوری‌خواه [کنونی و سابقی] که جز سخنرانان خواهند بود عبارت‌اند از دیوید دون، مارک مدوز، مایک گالاگر، بری لودرمیلک، دن کرنشاو، تام مک‌کلینتوک و مت گائتز. سناتورهای سخنران نیز عبارت خواهند بود از لیندزی گراهام، مارشا بلک‌برن، جاش هاولی، دیوید پردو، و دیوید کری‌مر.

فرمانداران سابق اسکات واکر و مت بوین به ترتیب از ویسکانسین و کنتاکی، و ریک سنتروم، نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری نیز سخنرانی خواهند داشت.

سخنرانان از مطبوعات جناح راست عبارت خواهند بود از متیو بویل، دبیر سیاسی «برایت بار» در واشنگتن؛ مارک تیسن، نویسنده‌، ستون‌نویس واشنگتن تایمز و همکار فاکس؛ ساگار انجتی، و چاک راس از نشریه دیلی کالر.


نظر شما :